י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מבוי סתום

המשלחת חוזרת מקטאר: "ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס"

לשכת ראש הממשלה נתניהו מעדכנת על המבוי הסתום אליו נקלעו במגעים עם ארגון הטרור חמאס: "עמדת חמאס מוכיחה שאינו מעוניין בהמשך המשא ומתן - עדות מצערת לנזק של החלטת מועצת הביטחון"

המשלחת חוזרת מקטאר: "ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס"
מחבלי חמאס צילום: תעמולת חמאס

לאחר התבצרות ארגון הטרור חמאס בעמדתו והדרישות ההזויות מצידו, המשלחת הישראלית תשוב מקטאר.

לשכת ראש הממשלה נתניהו פרסמה כי "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון".

חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה-7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות.

נתניהו ציין כי "החמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון. ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס, ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה: לשחרר את כל החטופים, להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

גורם מדיני הגיב על אודות ההחלטה להחזיר את המשלחת ארצה ואמר לכאן חדשות: "התנאים של חמאס הזויים. בתשובה האחרונה של ארגון הטרור הם מסרבים להתייחס להצעה מדורגת, למפתחות של שחרור החטופים, דורשים הוצאת כוחות צה"ל מעזה - כל הדרישות האלה ישמרו את הטרור והאיום הבטחוני. לכן ראש המוסד הורה למשלחת לחזור".

כזכור ארגון הטרור חמאס מסר הלילה כי הודיע ​​למתווכים כי הוא דבק בעמדתו המקורית בדרישה להפסקת אש קבועה, נסיגת כוחות צה"ל מעזה, החזרת עקורים פלסטינים ושחרור מחבלים כבדים מהכלא, דרישות שישראל כבר דחתה כמה פעמים וכינתה אותן "הזויות".

ישראל דחתה ללא הרף את דרישות חמאס לנסיגה צבאית מלאה והפסקת אש קבועה, אך ארגון הטרור התנה שחרור חטופים בהתחייבות ישראלית לסיים את המלחמה. ישראל דחתה את הדרישה הזו כהזויה, ועמדה על כך שהמערכה הצבאית להשמדת היכולות הצבאיות והממשלתיות של חמאס תתחדש ברגע שכל הסכם הפסקת אש יסתיים.

מלחמת חרבות ברזל חמאס ראש הממשלה נתניהו חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד