י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפויות לקנסות

פלורידה אסרה על ילדים להצטרף לרשתות החברתיות

מושל פלורידה, חתם על הצעת חוק האוסרת על ילדים מתחת לגיל 14 להחזיק חשבונות ברשתות חברתיות. הצעת החוק צפויה להתמודד עם אתגרים משפטיים. חברות שיימצאו מפרות את החוק יהיו אחראיות גם לעד 50,000 דולר לכל הפרה, כמו גם שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט

פלורידה אסרה על ילדים להצטרף לרשתות החברתיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

מושל פלורידה, רון דסנטיס, חתם ביום שני על הצעת חוק שתאסור על ילדים מתחת לגיל 14 להצטרף לרשתות החברתיות במדינה. בני 14 או 15 יזדקקו להסכמת הורים לפני שיצטרפו לפלטפורמה.

הצעת החוק, מורה גם לחברות המדיה החברתית למחוק את החשבונות הקיימים של מי מתחת לגיל 14. חברות שלא יעשו זאת עלולות להיתבע בשם הילד שיצר חשבון בפלטפורמה. ניתן לפסוק לקטין עד 10,000 דולר פיצויים, לפי הצעת החוק. חברות שיימצאו מפרות את החוק יהיו אחראיות גם לעד 50,000 דולר לכל הפרה, כמו גם שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט.

"בסופו של דבר, אנחנו מנסים לעזור להורים לנווט בשטח הקשה הזה שיש לנו עכשיו עם גידול ילדים, ולכן אני מעריך את העבודה שהושקעה", אמר דסנטיס במהלך החתימה על הצעת החוק.

הצעת החוק גם חייבה את תושבי פלורידה להגיש תעודה מזהה או חומרים מזהים אחרים כדי להצטרף לרשתות החברתיות. החוק מתוכנן להיכנס לתוקף בינואר 2025.

בדצמבר, יותר מ-200 ארגונים שלחו מכתב שקורא למנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, להביא הצבעה על חוק הבטיחות באינטרנט לילדים, עבור אפליקציות ופלטפורמות מקוונות הממליצות על תוכן שעלול להשפיע לרעה על בריאותם הנפשית של הילדים.

החוק של פלורידה צפוי להתמודד עם אתגרים משפטיים בגלל טענות שהוא מפר את התיקון הראשון.

"אנחנו מאוכזבים לראות את המושל דסנטיס חותם על זה", אמר קרל סאבו, סגן הנשיא והיועץ הכללי של חברת NetChoice הפועלת בנושא רשתות חברתיות, וכינה את החוק "בלתי חוקתי". "יש דרכים טובות יותר לשמור על תושבי פלורידה מבלי להפר את חירויותיהם".

 

 

 

רשתות חברתיות פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד