י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גם בינואר-פברואר 2024

חרבות ברזל: אלו העסקים שיזכו לפיצויים מוגדלים

עסקים ביישובי קו-עימות בצפון יזכו לפיצויים מוגדלים גם בינואר-פברואר 2024 | כפר ורדים, בוקעתא, בני יהודה, חד נס, חספין, קצרין ורמת טראמפ יוכרו כישובי ספר למשך שנה

חרבות ברזל: אלו העסקים שיזכו לפיצויים מוגדלים
מתחם של ביג צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

משרד האוצר פרסם להערות הציבור תקנות המאריכות את זכאותם של עסקים ביישובים באזור קו העימות בצפון הארץ לפיצויים מוגדלים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל הלחימה גם לחודשים ינואר-פברואר 2024. 

בהתאם לתקנות שאישרה וועדת הכספים של הכנסת, עסקים ביישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות של מערכת הביטחון זכאים לפיצויים מוגדלים עבור החודשים אוקטובר – דצמבר 2023. עסקים אלה זכאים לבחור בין פיצוי מוגדל בגין ירידת המחזורים לפיצוי במסלול "שכר", בסכום קצוב של 520 ₪ ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון.

כעת, כאמור, מוצע לקבוע כי עסקים ביישובי קן העימות בצפון יהיו זכאים לפיצויים אלה גם בגין החודשים ינואר-פברואר 2024. רשימת היישובים הזכאים כוללת יישובים שבהם נתן פיקוד צפון הנחיות מיוחדות אשר הגבילו באופן משמעותי, רציף ולאורך זמן את הפעילות הכלכלית של יישובים אלו בחודשים ינואר – פברואר 2024. 

בנוסף, פורסמה הודעת שר האוצר בדבר הגדרתם של מספר יישובים בצפון כיישובי ספר למשך תקופה של שנה. מוצע כי הישובים כפר ורדים, בוקעתא, בני יהודה, חד נס, חספין, קצרין ורמת טראמפ יוכרו כיישובי ספר מה-7 באוקטובר 2023 עד ה-7 באוקטובר 2024. משמעות ההכרה היא שעסקים ביישובים אלה יהיו זכאים לתבוע פיצויים במסלול האדום.

כניסתן לתוקף של התקנות ושל הודעת שר האוצר מותנית באישור וועדת הכספים של הכנסת.

מבצע חרבות ברזל פיצויים עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד