י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בהשתתפות רבנים ואישי ציבור

חברת "חוצות ירושלים" קיימה את טקס ההריסה הראשון של פינוי בינוי במגזר החרדי • כך זה נראה

בשורת ההתחדשות בשכונת 'רמת אשכול' נחגגה בטקס מיוחד, בהשתתפות רבנים, ראש העיר ירושלים, פוליטיקאים ואישי ציבור * במרכז האירוע, נהרסו המבנים הישנים לקראת הקמת בנייני יוקרה מפוארים במתחם

חברת "חוצות ירושלים" קיימה את טקס ההריסה הראשון של פינוי בינוי במגזר החרדי • כך זה נראה
חוצות ירושלים צילום: לוי עמית

שכונת רמת אשכול בירושלים לבשה חג: בטקס מיוחד וחגיגי יצאה לדרך תוכנית "פינוי בינוי ברחוב פארן 1, ירושלים" שמתבצעת על ידי חברת חוצות ירושלים ומביאה את בשורת ה'פינוי בינוי' לראשונה לשכונות החרדיות. התכנית כוללת הריסת מבנים קיימים בשכונת רמת אשכול והקמת שני בנייני מגורים יוקרתיים ושדרת מסחר רחבת ידיים.

במסגרת הפרויקט השאפתני, מתבצעת לראשונה בשכונה החרדית רמת אשכול בירושלים הריסת מבנים קיימים לטובת הקמת בניינים חדשים ושדרת מסחר יוקרתית. בסך הכל ייבנו במתחם 59 יחידות דיור חדשות, חניון תת קרקעי ושטחי מסחר.

חברת חוצות ירושלים שמובילה את הפרויקט, מחזיקה בניסיון עשיר בפרוייקטים של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית והיא מלווה אלפי דיירים לדירותיהם החדשות מתוך אחריות, מקצועיות ואמינות מול כל הדיירים.

הפרויקט נועד להחליף בניינים ישנים ולא-בטיחותיים בחדשים, באמצעות הריסתם עד היסוד ובנייה מחדש של בניינים רבי-קומות תחתיהם, תוך הסתכלות רוחבית על צרכי השכונה ושיפור התשתיות שלה. במסגרת התכנית שיוצאת לדרך, השכונה כולה זוכה לשדרוג משמעותי ולתכנון מחודש שמקל על אורח החיים של תושביה.

לקראת טקס ההריסה של הפרויקט פינוי בינוי הראשון בציבור החרדי והראשון ברמת אשכול, החברה היזמית "חוצות ירושלים" הזמינה את ילדי השכונה לשני ימי הפנינג מיוחדים במסגרתו הם צפו במופע סנפלינג מאתגר על בנייני המגורים ונהנו מהפעלות ופינוקים.

היזם הרב יעקב ליפשיץ, קידם את פני הבאים לטקס ההריסה ואמר בהתרגשות: "אני שמח ונרגש לעמוד במעמד הזה יחד אתכם, ולקחת חלק במצווה של בניין ארץ ישראל. זהו יום בשורה עבור ירושלים עיר הקודש. יום שבו אנחנו זוכים להביא בשורה של התחדשות והרחבה בלב העיר לטובת תושבי השכונה והדיירים החדשים שיבואו לגור כאן בהמשך בעזרת השם".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הביע את ברכת העיר לפרויקט שיוצא לדרך, והצביע על כך שהפרויקט הראשון מסוגו בשכונות החרדיות, יחולל שינוי מבורך בהיקף הבניה והגידול בעיר. בדבריו אמר ליאון כי "ההתחדשות העירונית מביאה בשורה לירושלים בהגדלת מספר התושבים".

הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א, ראש ישיבת 'אור החיים' וחבר מועצת חכמי התורה, דיבר בהתפעלות על יוזמת ההתחדשות העירונית שמביאה פאר לירושלים, תוך שמירת הצביון הרוחני בעיר הקודש. "מרגש לראות את חידושה של ירושלים. לבשי עוזך ציון. הצביון נשאר בצורתו וזה מרנין את הלב. אני מברך את התושבים היקרים שיראו את ההמשכיות הפורה של ירושלים עיר הקודש".

הגאון הגדול רבי צבי ברוורמן שליט״א, ראב"ד ביתר עילית, הרעיף שבחים על היזם חברת 'חוצות ירושלים' ואמר: "כזו קבוצה של יזמים ישרים עוד לא ראינו. היושר, הצדק, ההגינות, בולטים אצלם. ההתנהלות היא למופת. הכל נעשה פה על פי ההלכה".

בעיצומו של האירוע הפתיעו גבאיו של זקן אדמור"י המועצת, כ"ק האדמו"ר מביאלא את ראשי החברה והעניקו להם מכתב ברכה ייחודי וייצא דופן ששיגר הרבי לטקס. במכתב הרבי מגלה את שמחתו בהקמת עוד נדבך בעיר ירושלים ומברך אותם בברכת הצלחה וסיעתא דשמיא.

במרכז הטקס, התקיימה הריסת הבניין הקיים במקום כרגע, לקראת עליית הדחפורים והקמת הבניינים החדשים והיוקרתיים במתחם. הנוכחים בטקס צפו במופע אור קולי יחיד מסוגו, שבו השתקף על גבי הבניין הקיים מיצג מרהיב של הריסת המבנים וקריסתם לאחר לחיצה על כפתור ייחודי בידי היזמים ייחד עם יו"ר הרשות הממשלתית מר אלעזר במברגר, ומיד לאחר מכן, הוקרן הבניין החדש והמרשים שצפוי לקום במתחם בשנים הקרובות בהתאם להדמיית הפרויקט.

בטקס נטלו חלק: מ"מ רה"ע אליעזר ראוכברגר, סגר"ע ישראל קלרמן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר, חבר המועצה ויו"ר אגודת ישראל בירושלים צחי ברים, קבלנים, יזמים, אישי ציבור ועיתונאים. הפקה: ישראל ליכטנשטיין. צילום: לוי עמית.

חוצות ירושלים פינוי בינוי רמת אשכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד