כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"התקרית נחקרת"

סיוט של המרצות הישראליות: נתקעו עם מפגינים פלסטינים

מרצים מאוניברסיטת תל אביב הוזמנו למוסד אקדמי באוסטרליה ומצאו עצמן לכודות במשך שעה וחצי עם מפגינים שדרשו את סילוקן. נשיא אוניברסיטת תל אביב שיגר מכתב זועם "האם נקטתם באמצעים למנוע את זה?"

סיוט של המרצות הישראליות: נתקעו עם מפגינים פלסטינים
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

שתי נציגות בכירות של אוניברסיטת תל-אביב, שהוזמנו ליריד אקדמי בינלאומי ביחד עם אקדמאים מכל העולם - עברו חוויה מזעזעת באוניברסיטת סידני שבאוסטרליה, כשעשרות מפגינים פרו-פלסטינים צעקו לעברן סיסמאות אנטישמיות ואנטי-ישראליות קשות, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

הנציגות, פרופסור מלאת שמיר, סמנכ"לית אוניברסיטת תל אביב ליחסים אקדמיים בינלאומיים, ושרון זיו-כפרי, מנהלת פיתוח בינלאומי בבית הספר הבינלאומי על שם לאוי - מצאו את עצמן לכודות במשך שעה וחצי בחדר עם המפגינים, בזמן שצוות האבטחה של האוניברסיטה נמנע מהתערבות. הסטודנטים הפרו-פלסטינים פוצצו את האירוע, עד שבשלב מסוים שתי הנציגות הישראליות החליטו לעזוב את המקום.

נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' אריאל פורת, שיגר מכתב זועם למקבילו מאוניברסיטת סידני, פרופ' מארק סקוט, שבו דרש הסברים והבהרות על התנהלות האוניברסיטה ואף איים בניתוק הקשרים האקדמיים. "הביקור היה בהזמנת המוסד שלך וכלל השתתפות ביריד בינלאומי של אוניברסיטאות מכל העולם. מיד עם פתיחת האירוע, התקיימה הפגנה של מפגינים פרו-פלסטינים שצעקו סיסמאות אנטישמיות ואנטי-ישראליות קשות לעבר הצוות שלי. שתיהן נאלצו לסבול במשך שעה וחצי עם המפגינים בזמן שהנהלת האוניברסיטה לא עשתה דבר".

דובר אוניברסיטת סידני מסר בתגובה לדיווח: "התקרית נחקרת. אנו עובדים להבטיח שכל הסטודנטים המרצים והמבקרים ירגישו בטוחים ורצויים בקמפוס ומודעים לתקרית שאירעה".

מלחמת חרבות ברזל אוסטרליה אוניברסיטת תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד