י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרטים חדשים

סוכני המוסד שטבעו באיטליה היו ב"מבצע סודי"

פחות משנה אחרי האסון באגם מאג'ורה, שבו טבעו למוות איש מוסד לשעבר ושני אנשי מודיעין איטלקים, יש אישור לכך שהם לא היו שם רק כדי "לחגוג יום הולדת". לוח זיכרון שבו נכתב כי אנשי הביון האיטלקים "איבדו את חייהם בפעילות מבצעית סודית - עם כוחות ביטחון זרים" הוצב במקום

סוכני המוסד שטבעו באיטליה היו ב"מבצע סודי"
זירת האסון באיטליה צילום: משטרת איטליה

באסון הטביעה שאירע במאי אשתקד באגם מאג'ורה שבצפון איטליה, אז טבעו סוכן מוסד וסוכנים איטלקים לא ידוע מה הם עשו שם. אבל כעת ישנו אישור רשמי לכך שארבעת בני האדם שטבעו באסון בהם שני אנשי מודיעין איטלקים וישראלי ששירת בעבר במוסד, הם היו שם כחלק מפעילות מבצעית וסודית.

זאב אברהמי דיווח באתר Ynet כי האישור התקבל בדמות לוח זיכרון שהניחו הרשויות האיטלקיות לרגל יום הזיכרון במדינה, במטה משרד המודיעין לביטחון איטלקי. ביומון "לה רפובליקה" דווח כי על הלוח, שהונח לזכרם של שני סוכני המודיעין האיטלקים שטבעו, קלאודיו אלונזי בן ה-62 וטיציאנה ברנובי בת ה-53, נכתב כי השניים "איבדו את חייהם בשעה שהיו בפעילות מבצעית סודית, עם עמיתיהם מכוחות הביטחון של ארץ זרה".

האסון התרחש ב-29 במאי אשתקד באגם מאג'ורה שבצפון איטליה, קרוב לגבול עם שווייץ. הסירה, שעליה היו לפי הדיווחים 23 בני אדם ובהם אנשי מודיעין איטלקים וישראלים, התהפכה בעקבות סופה, וארבעה טבעו למוות: שני סוכני המודיעין האיטלקים; אניה בושקובה בת ה-50, אשתו של רב-החובל של הסירה שניצל, וכן איש המוסד לשעבר שזוהה בישראל רק בשם החסוי מ', אבל לפי הדיווחים באיטליה שמו ארז שמעוני. 

 

 

 

איטליה מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד