י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תגובת חמאס

הבית הלבן נגד ראש הממשלה נתניהו: "הטענה שלו לא מדויקת"

הממשל האמריקני יוצא נגד ראש הממשלה נתניהו שהאשים את הממשל בחיזוק החמאס באי הטלת הוטו על קריאת האו"ם להפסקת אש בעזה. דובר מחלקת המדינה פרסם שתגובת חמאס הוכנה לפני ההצבעה באו"ם, לא אחריה. "הצהרה של ראש הממשלה נתניהו לא מדויקת"

הבית הלבן נגד ראש הממשלה נתניהו: "הטענה שלו לא מדויקת"
נתניהו וביידן בישראל צילום: דוברות הבית הלבן

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי טענתו של ראש הממשלה נתניהו, לפיה החלטת מועצת הביטחון באו"ם פגעה במאמצי המשא ומתן להשבת החטופים, היא "טענה לא מדויקת". עוד נמסר כי "פלישה בקנה מידה מלא לרפיח תפגע באזרחים פלסטינים ותפגע בביטחון הלאומי של ישראל, שתישאר מבודדת ברחבי העולם".

עוד נמסר מהממשל האמריקני, כי תגובת חמאס הוכנה לפני ההצבעה באו"ם, לא אחריה. "הצהרה של ראש הממשלה נתניהו כי יש קשר בין ההחלטה במועצת הביטחון לבין תשובת חמאס לא מדויקת כמעט מכל בחינה".

כזכור אתמול אמר ראש הממשלה כי ארה״ב נסוגה מעמדתה העקבית במועצת הביטחון שבה קשרה רק לפני כמה ימים בין הפסקת אש לשחרור החטופים. בהחלטה הקודמת סין ורוסיה הטילו וטו בין השאר משום שהן תמכו בהפסקת אש בלי שחרור החטופים. 

נתניהו האשים כי ארה״ב לא הטילה אתמול וטו על הנוסח החדש שקרא להפסקת אש ללא התנייה בשחרור החטופים. "זוהי נסיגה ברורה מעמדתה העקבית של ארה״ב במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה. נסיגה זו פוגעת גם במאמץ המלחמתי וגם במאמץ לשחרור החטופים, משום שהיא נותנת לחמאס תקווה שהלחץ הבינלאומי יאפשר להם לקבל הפסקת אש ללא שחרור חטופינו" אמר נתניהו.

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל הנשיא ברק אובמה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד