י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אושר סופית

תמונות נזקי העישון תודפסנה על חפיסות סיגריות

מליאת הכנסת אישרה סופית: תמונות הממחישות את נזקי העישון תודפסנה על חפיסות סיגריות ומוצרי עישון מסוגים שונים | חברי הכנסת תמכו בהצעה, לא היו מתנגדים או נמנעים

תמונות נזקי העישון תודפסנה על חפיסות סיגריות
עישון סיגריות צילום: Abir Sultan /Flash 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון מס' 9), התשפ"ד–2024 של חברי הכנסת אושר שקלים, אופיר כץ ובועז ביסמוט. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע לקבוע חובה להדפיס או להדביק תמונה של נזקי העישון על גבי חפיסה או אריזה של מוצר עישון. מוצע כי הפרת החובה בדבר הצגה או הדפסה של תמונה כאמור תהיה עבירה פלילית. עוד מוצע להסמיך את שר הבריאות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע, בתקנות חובה, את התמונות השונות שיוצגו, וכן הוראות לעניין התמונות – גודלן וצורתן ביחס לגודל האריזה וצורתה, עיצובן, אופן הצגתן, תדירות החלפתן התאמת התמונות לאזהרות, וכן מיקומן של התמונות על גבי האריזות – בהתייחס לסוגים שונים של אריזות.

כמו כן, מוצע להסמיך את שר הבריאות לקבוע, בתקנות רשות, הוראות שונות ולייעד תמונות שונות לסוגים שונים של מוצרי עישון, וכן לקבוע כי החובה להציג תמונה על גבי חפיסה או אריזה של מוצר עישון תחול רק על מוצר או מוצרי עישון מסוימים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, התשמ"ג–1983 קובע הגבלות על פרסומת ושיווק של מוצרי טבק ועישון כדי לצמצם את חשיפת הציבור בכלל וצעירים ומעשנים לשעבר בפרט למוצרים אלו, הגורמים נזק בריאותי כבד לאדם הצורך אותם, וכן לסביבתו באמצעות עישון פסיבי. הצעת החוק המתפרסמת בזה נועדה אף היא לצמצם את העישון ולמנוע כניסת משתמשים חדשים למעגל המעשנים".

סיגריות מוצרי עישון נזקי העישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד