ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
המבצע בשיפא נמשך

צה"ל מאשר באופן רשמי: סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס חוסל

מרואן עיסא, שמדורג מספר 3 בצמרת הנהגת חמאס בעזה, היה בורג מרכזי בפעילות הצבאית של ארגון הטרור, ומאדריכלי המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר. דמות בכירה נוספת במועצה הצבאית של חמאס חוסלה גם היא | כל הפרטים

צה"ל מאשר באופן רשמי: סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס חוסל
מרואן עיסא // הריסות בעזה צילום: דובר צה"ל / עבד רחים חטיב, פלאש 90

צה"ל הודיע הערב (שלישי) באופן רשמי כי חיסל את מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס. עיסא שימש כסגנו של רמטכ"ל חמאס מחמד דף, התווה את הפעילות הצבאית של חמאס - והיה מאדריכלי המתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. כמו כן, עיסא היה ממתכנני חטיפתו של החייל גלעד שליט.

דובר צה"לתעודת זהות על מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאסצילום: דובר צה"ל

עיסא נולד במחנה הפליטים אל-בורייג' ברצועת עזה למשפחה שמוצאה מהכפר בית טימא ליד מג'דל (כיום אשקלון). במרץ 1996 יזם גל פיגועים בעקבות חיסולו של יחיא עיאש על ידי ישראל. באינתיפאדה השנייה היה שותף להפיכת הזרוע הצבאית של חמאס לשרשרת פיקוד היררכי, בדומה לצבא סדיר, במקום חוליות טרור נפרדות כפי שהיה עד אז. היה ממתכנני ההפיכה הצבאית של חמאס בעזה ב-2007.

בנוסף, הודיע צה"ל על חיסולו של ע'אזי אבו טמעאה, ראש מטה הסיוע הקרבי והמנהלתי בחמאס. אבו טמעאה נחשב לדמות בכירה במועצה הצבאית של חמאס, והיה בין מקבלי ההחלטות ברובד הצבאי ולקח חלק בתכנון המלחמה מול ישראל.

דובר צה"לתעודת זהות על ע׳אזי אבו טמעאה, ראש מטה הסיוע הקרבי והמנהלתי של חמאסצילום: דובר צה"ל

במקביל, נמשכת הפעילות בבית החולים שיפא בעיר עזה. צה"ל הודיע כי במהלך המבצע במקום נעצרו בשיתוף שב"כ שלושה מחבלים מחמאס ומהג'יהאד האסלאמי.

דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי הדגיש הערב בהצהרה לתקשורת כי "במבצע בשיפא לא נהרג, אף חולה, אף רופא אף אזרח - רק מחבלים. בדיוק ההפך מחמאס".

דובר צה"לתמונה של המחבלים שנעצרו ע״י צה״ל ושב״כ בבית החולים שיפאא׳צילום: דובר צה"ל

חיסול מרואן עיסא דובר צה"ל חמאס מלחמת חרבות ברזל ע'אזי אבו טמעאה חיסול מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד