י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתיחות מול נתניהו

למרות ההכחשה: היועמ"ש של גלנט סירב לשתף פעולה

אחרי שלשכתו פרסמה הכחשה, בפועל היועץ המשפטי של משרד הביטחון סירב לשתף פעולה עם משרד ראש הממשלה בסוגיית הכנת חוק הגיוס

למרות ההכחשה: היועמ"ש של גלנט סירב לשתף פעולה
במסיבת עיתונאים בקריה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

המתיחות בין נתניהו לגלנט: למרות הכחשות לשכתו מתברר הערב (שלישי) כי היועץ המשפטי למערכת הביטחון עורך הדין איתי אופיר, סירב לשתף פעולה עם בקשות שהגיעו ממשרד ראש הממשלה בנוגע להכנת "החלטת הגיוס". 

לפי שלושה מקורות שהיו מעורבים בגיבוש ההחלטה, הסיבה להיעדר שיתוף הפעולה מצד הדרג המקצועי במשרד הביטחון - היא הנחיה מלשכת שר הביטחון גלנט שלא לשתף פעולה עם החלטת הממשלה בזמן שהשר נמצא בביקור בוושינגטון. כך מדווח מיכאל שמש ב'כאן 11'.

לשכת גלנט מכחישה שהעביר הנחיה כזאת. היועץ המשפטי למערכת הביטחון הפנה את השאילתה ללשכת השר.

מוקדם יותר דיווח שמש על מרד של גלנט, בכך ששר הביטחון הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לא לשתף פעולה עם לשכת נתניהו בנוגע לחוק הגיוס. גלנט שמבקר בארה"ב ומתנגד להצעת ההחלטה החליט לא לאפשר שיתוף פעולה של הדרג המקצועי במשרד הביטחון כדי לנסות למנוע את אישור ההחלטה בממשלה בהיעדרו.

גורמים בממשלה אמרו ש"העובדה שהדרג המקצועי במשרד הביטחון לא משתף פעולה, מקשה מאוד על ניסוח ההחלטה. זה כמו להגיש תקציב בלי שיתוף פעולה של משרד האוצר".

לשכת שר הביטחון הגיבה בצהריים לפרסום ומסרה: "הפרסום השקרי לפיו שר הביטחון יואב גלנט הנחה את אנשי המקצוע במשרדו שלא לשתף פעולה עם משרד רה״מ ומזכירות הממשלה באשר לחוק הגיוס אינו נכון ומונע מאינטרסים פוליטיים בלבד. שר הביטחון העביר את עמדתו להחלטת הממשלה - וכפי שהבהיר בעבר, הדגיש כי יתמוך רק בהצעה שתעלה בהסכמת כל חלקי ממשלת החירום".

יואב גלנט איתי אופיר חוק הגיוס גיוס חרדים משרד ראש הממשלה משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד