י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שני קרובי חטופים

ארבעה נעצרו בעקבות חסימת נתיבי איילון; לפיד תקף

משטרת ישראל פינתה את המפגינים מכביש איילון שנפתח לתנועה- 4 מפגינים נעצרו בעקבות הפרת הסדר | לפיד: "הם ומשפחותיהם הופקרו ומאבקם הוא המאבק הצודק ביותר אי פעם. המינימום זה לתת להם לזעוק את זעקתם"

ארבעה נעצרו בעקבות חסימת נתיבי איילון; לפיד תקף
חסימת איילון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במהלך הערב (שלישי) משטרת ישראל נערכה לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה לא חוקית שהתקיימה בסמוך למתחם הקריה. כח משטרה שהגיע מיד למקום, החל בפינוי המפגינים וכעבור מספר דקות הציר נפתח לתנועה. במהלך פינוי הציר נעצרו 4 מפגינים שעברו על החוק והפרו את הסדר, ונרשמו 4 דו"חות על הפרעה לתנועה.

במשטרה מציינים כי "משטרת ישראל נהגה ברגישות המתבקשת ואיפשרה את המחאה של חלק ממשפחות החטופים למרות שאינה חוקית. אולם, חלק מהמפגינים החליטו לרדת לכביש איילון ולחסום את התנועה, תוך שהם מסכנים את משתמשי הדרך ואת עצמם ולהפר את הסדר ברגל גסה.

אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר  ולא ישמע להוראות השוטרים.

משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור". דברי המשטרה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למעצר החוסמים ואמר: "מדינת ישראל, על כלל גופיה וארגוניה הרשמיים צריכה להפגין הרבה יותר חמלה ורגישות כלפי משפחות החטופים. הם ומשפחותיהם הופקרו ומאבקם הוא המאבק הצודק ביותר אי פעם. המינימום זה לתת להם לזעוק את זעקתם".

כעבור דקות דיווח כתב 'חדשות 12', אור רביד כי שוחררו ממעצר שני בני משפחות החטופים שחר מור וברק בן עזרא, אחייניו של החטוף אברהם מונדר שנעצרו בחסימת האיילון. 

חסימת איילון מפגינים משפחות חטופים מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד