י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דואגים לעזתים

מאחורי הקלעים של ביקור גלנט והמסר מארה"ב: תומכים במבצע ברפיח, אך לא כעת

בכירים אמריקנים הבהירו לשר הביטחון גלנט בביקורו בוושינגטון כי הם מבינים שחיסול ארגון הטרור חמאס כרוך בפעולה צבאית משמעותית ברפיח, אך הדגישו את הצורך למצוא קודם לכן פיתרון הומניטרי ראוי. גלנט הבהיר את עמדת ישראל: "רק כך ניתן לחסל את חמאס"

 מאחורי הקלעים של ביקור גלנט והמסר מארה"ב: תומכים במבצע ברפיח, אך לא כעת
פגישת לויד אוסטין ויואב גלנט צילום: דוברות שר ההגנה

אחרי שלא הטילה וטו על הקריאה של מועצת הביטחון להפסקת אש מיידית, ארצות הברית העבירה מסר לישראל שהיא לא מתנגדת לפעולה של צה"ל ברפיח. כך דיווח הבוקר עמיחי שטיין בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

על פי הדיווח, במהלך ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט במדינה, הבהירו לו גורמי ממשל בכירים בוושינגטון, בהם שר ההגנה לויד אוסטין, כי ארצות הברית אינה מתכוונת להטיל וטו על פעולה כזו אך דורשת מציאת פיתרון הומניטרי לתושבים, וגיבוש תוכנית לפעולה כירורגית וממוקדת יתר. "יש יותר ממיליון איש באזור. לפעולה שכזו, כשיש שם כל כך הרבה אנשים - יש השלכות".

גלנט מצידו הבהיר לבכירים כי ישראל תפעל ברפיח בסופו של דבר: "רק כך ניתן לחסל את חמאס".

גורמים המעורים בפרטי השיחות אמרו לכאן חדשות כי לא היו התניות אמריקניות בנוגע לסיוע הצבאי. ביום שנחת גלנט בארצות הברית הודיעה מחלקת המדינה כי ישראל מקיימת את החוק הבין-לאומי ומאפשרת לסיוע להיכנס, שני תנאים שישראל הייתה חייבת לעמוד בהם בעקבות דרישות חדשות של הממשל.

הנושא ההומניטרי היווה סוגייה מרכזית לכל אורך ביקורו של שר הביטחון. הבכירים בממשל ביקשו לשמוע מגלנט איך ניתן להכניס יותר סיוע לרצועה - ויותר חשוב מכך: איך אפשר לוודא שהסיוע יגיע ליעדו.

מלחמת חרבות ברזל רפיח חמאס יואב גלנט לויד אוסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד