י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שוחחו 40 פעם

ארה"ב מפצירה בישראל לנטוש את רעיון הכניסה לרפיח

השר גלנט ושר ההגנה אוסטין דיברו כמעט 40 פעמים מאז ה-7 באוקטובר. "אף מדינה לא צריכה לסבול טרור כזה, ולא לסבול סכנה כזו", אמר אוסטין על המתקפה ב-7 באוקטובר. אוסטין לוחץ על גלנט לבטל את תכנית הכניסה לרפיח

ארה"ב מפצירה בישראל לנטוש את רעיון הכניסה לרפיח
הלחימה בעזה צילום: דו"צ

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הפציר בישראל לנטוש את התוכניות הצבאיות למתקפה קרקעית ברפיח, העיר הדרומית של עזה שבה פלסטינים מצטופפים כדי לברוח מהלחימה. "מספר ההרוגים האזרחים הוא הרבה יותר מדי וכמות הסיוע ההומניטרי נמוך מדי", אמר אוסטין לשר יואב גלנט בוושינגטון, והדגיש כי ההגנה על חיי אזרחים היא "הכרח מוסרי והכרח אסטרטגי", כך דיווח הוושינגטון פוסט.

הוושינגטון פוסט דיווח כי בשיחות עם השר יואב גלנט בפנטגון, הדגיש אוסטין את מה שהוא תיאר כ"קטסטרופה" הולכת ומעמיקה בעזה, שבה "אזרחים פלסטינים מתמודדים עם רעב, מחלות וסכנה על רקע התגובה הצבאית של ישראל".

גלנט ואוסטין דיברו כמעט 40 פעמים מאז 7 באוקטובר. "אף מדינה לא צריכה לסבול טרור כזה, ולא לסבול סכנה כזו", אמר אוסטין על המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר.

גלנט אמר שחשוב להרתיע יריבים משותפים לישראל לארה"ב. "האויבים שלנו צריכים לדעת שהמלחמה הזו תסתיים בהשמדת ארגון חמאס", אמר לכתבים בארה"ב.

גורם ביטחוני בכיר, ששוחח עם עיתונאים לאחר הפגישה, אמר כי ממשל ביידן תומך במטרה של ישראל לפרק את גדודי החמאס הנותרים ברפיח, אך "מציאת גישה חלופית" שתגן על אזרחים פלסטינים "הוא באמת בראש סדר העדיפויות".

אוסטין ציין כי ביקר בישראל פעמיים מאז הפיגועים ב-7 באוקטובר. "ארצות הברית היא הידידה הקרובה ביותר של ישראל וזה לא ישתנה", אמר אוסטין.

לויד אוסטין יואב גלנט רפיח מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד