י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השתלות שיניים מתקדמות ועוד – מה חדש בעולם שיקום הפה?

בעולם רפואת השיניים באופן כללי, ובפרט בתחום שיקום הפה, אנו עדים להתפתחות טכנולוגית ורפואית מואצת בעשרות השנים האחרונות. כיום, מטפלים בצורה מוצלחת ביותר בבעיות אשר בעבר הלא רחוק במיוחד לא ממש התאפיינו בפתרונות טובים. אלו חדשות מעודדות עבור כל אחת ואחד מאתנו, שכן במוקדם או במאוחר כולנו מוצאים עצמנו על כיסא רופא השיניים, זקוקים לטיפול מסוים...

השתלות שיניים מתקדמות ועוד – מה חדש בעולם שיקום הפה?
השתלות שיניים צילום: FREEPIK

החל מהשתלות שיניים מתקדמות וכלה בסוגי שתלים לשיניים – ההתפתחות בתחום שיקום הפה שבתוך עולם רפואת השיניים פותחת בפנינו אפשרויות חדשות ומופלאות של ממש. מה חדש בתחום וכיצד אנו – המטופלים, מרוויחים מההתקדמות המואצת בענף זה של עולם הרפואה?

השתלות שיניים מתקדמות גם למקרים בעייתיים

אחד מסוגי הטיפולים המרכזיים והנפוצים ביותר בעולם שיקום הפה הוא כמובן השתלות שיניים. אלו נהיו בעשור או שניים האחרונים הפתרון הנפוץ והמומלץ ביותר עבור מקרים בהם מאבדים שן, ומקרים אלו נפוצים ביותר בקרב הציבור הרחב.

כיום ניתן למצוא הליכי השתלות שיניים מתקדמים רבים אשר מתאימים פחות או יותר לכל מקרה, גם למקרים בעייתיים במיוחד. למשל, פעמים רבות לא ניתן לבצע השתלה מכיוון שעצם הלסת אינה חזקה וצפופה דיה על מנת לקלוט שתל דנטלי בצורה טובה ועמידה לאורך זמן. כיום, קיימים הליכים מיוחדים עבור השתלת שיניים לסת תחתונה (עיבוי ובניית עצם) ועבור השתלה בלסת העליונה (הרמת סינוס) המאפשרים כמעט לכל מטופלת ומטופל לעבור בסופו של דבר את ההשתלה בהצלחה, גם אם הגיעו עם מערכת שיניים ולסת במצב לא אופטימאלי, אשר בעבר לא היה מאפשר לבצע השתלה.

הפתרונות המיוחדים עבור השתלת עצם לסת תחתונה או עליונה מהווים רק דוגמה אחת מיני רבות להתפתחות הטכנולוגיה הרפואית בתחום, המאפשרת כיום להעניק כמעט לכל מטופלת או מטופל באשר הם בדיוק את הטיפול לו הם זקוקים על מנת לקבל חזרה מערכת שיניים מלאה ומתפקדת לכל דבר ועניין...

סוגי כתרים ושתלים

גם בכל הנוגע לסוגי שתלים לשיניים, או כתרים (המשמשים להשלמה של שיניים פגומות או בתור השן החדשה עצמה אותה מלבישים על גבי השתל הדנטלי), התפתחויות משמעותיות של השנים האחרונות הרחיבו מאוד את האפשרויות.

כיום ניתן למצוא סוגי שתלים לשיניים המתאימים פחות או יותר לכל סוג של לסת ולכל מצב של עצם לסת, ובכלל לכל מקרה מיוחד באשר הוא. השתלים של היום מאפשרים גם לבצע הליכי השתלות מתקדמים במיוחד, דוגמת השתלת שיניים ביום אחד או תותבות על שתלים (בעיקר עבור מטופלים מבוגרים יחסית).

מבחינת סוגי כתרים לשיניים, בעשורים האחרונים נכנס לשימוש נרחב כתר הזירקוניה, הנחשב איכותי וידידותי במיוחד לגוף שלנו. יחד עם סוגים מתקדמים של כתר חרסינה, אלו הם שני סוגי הכתרים העיקריים שניתן למצוא כיום בתחום, והם מתאימים בצורה אידיאלית ברובם המכריע של המקרים.

אלו היו רק כמה דוגמאות עיקריות להתקדמות המשמעותית הנעשית כל הזמן בעולם רפואת השיניים ושיקום הפה. המסקנה היא כי גם אם בעיות השיניים והלסת שלכם חמורות במיוחד – סביר ביותר להניח כי ניתן להעניק לכם כיום טיפול יעיל וכולל אשר יחזיר את מערכת השיניים שלכם למצב טוב ומספק.

השתלות שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד