י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גילה את שורשיו

הסיפור המדהים של הניאו-נאצי שהפך ליהודי שומר תורה ומצוות

נאצי שישב בכלא עבר שינוי דרמטי לאחר מפגש עם אפרו אמריקאים. לאחרונה הוא חשף טוויסט מדהים

הסיפור המדהים של הניאו-נאצי שהפך ליהודי שומר תורה ומצוות
אילוסטרציה צילום: unsplash

ניאו-נאצי לשעבר חשף כי הוא כעת יהודי שומר מצוות לאחר שעשה מהפך בחייו - וגילה את מורשתו באמצעות בדיקות די אן איי.

פרנק מיינק, בן 48, הפך למנהיג של קבוצת ימין קיצונית אלימה בתחילת שנות ה-90.

פרנק היה אנטישמי עם צלב קרס מקועקע על צווארו, הוא התמרמר נגד מה שכינה "ממשלת הכיבוש הציוני" והאמין שהיהודים הם "שורש כל הרוע".

מיינק החל להשתנות והחליף את דעותיו הגזעניות לאחר שרקם חברות עם אסירים אפרו אמריקנים בכלא בארה"ב. הטוויסט הגיע לאחרונה כאשר מינק חשף ל"ניו יורק פוסט" את העובדה שהוא יהודי.

הרבה אחרי שעזב את הניאו-נאציזם וניסה לתקן את עברו, הוא גילה שהוא ממוצא יהודי לאחר בדיקת די אן איי, וכעת אימץ את מורשתו היהודית.

הוא עשה את הבדיקה בהערה מקרית של חבר שאמר לו שהוא "נראה יהודי".

"רק רציתי לראות אם זה נכון, רציתי לראות אם זה אמיתי", אמר מיינק לעיתון. הבדיקה גילתה כי הסבתא מצד אמו, הייתה יהודייה ולכן גם הוא יהודי. מיינק אימץ את היהדות בהתלהבות.

הוא החל להתפלל שלוש תפילות ביום, הולך לשלושה שיעורי תורה בשבוע ושומר שבת וכשרות.

מיינק גדל במובלעת אירית-קתולית בדרום מערב פילדלפיה עם אמו ואביו החורג המתעלל, מוקף במשפחות אפרו אמריקאיות. בגיל 13, ב-1988, הוא נפגש עם בן דודו הניאו-נאצי, שתלה ציור קיר של היטלר בחדר השינה שלו.

לאחר שחזר הביתה הוא פגש ניאו-נאצים בולטים כולל הנאצי המפורסם דיוויד דיוק. "רציתי להגדיל את התנועה הנאצית" אמר. מיינק השתמש בתנ"ך כדי להטיף לשנאה, "בדיוק כמו שחמאס עושה עם הקוראן" אמר, וייסד תוכנית טלוויזיה מקומית משלו שנקראה "הרייך" מלאה במערכונים ובדיחות גזעניות.

ב-1994, כשהוא מובטל ושיכור בגיל 19 בלבד, הוצע לו לעבוד בחנות עתיקות בניו ג'רזי, על ידי בעליה, קית' ברוקשטיין, למרות שברוקשטיין היה יהודי.

בהמשך מיינק הפך לפעיל נגד הניאו-נאציזם, אבל חיבורו ליהדות לדבריו הכי חשוב לו. ב-2020 הוא העיד בפני הקונגרס על ניסיונותיהם של ניאו-נאצים לחדור לכוחות המשטרה.

יהודי נאצי אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד