י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת הגיוס

בכירים במפלגות החרדיות מאשימים: "מאז שגדעון סער פרש - היועמשי"ת התהפכה נגדנו"

בכירים במפלגות החרדיות מותחים ביקורת חריפה על היועמ"שית שמכשילה, לדבריהם, כל מתווה שהוצע בעניין הגיוס. "מאותו יום שגדעון סער הודיע על עזיבת הממשלה, היועמ"שית התחילה להערים את הקשיים. האם היא רוצה להפיל את הממשלה ולגרור אותנו לבחירות? זה אתה תחליט", אמרו

בכירים במפלגות החרדיות מאשימים: "מאז שגדעון סער פרש - היועמשי"ת התהפכה נגדנו"
גפני/דרעי/גולדקנופף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירים במפלגות החרדיות מותחים היום (רביעי) ביקורת חריפה על היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שמכשילה, לדבריהם, כל מתווה שהוצע בעניין הגיוס, וטוענים כי מאז שיו"ר הימין הממלכתי השר גדעון סער החליט לפרוש מהממשלה, היועמשי"ת החלה להערים קשיים ולסבך כל הצעת פשרה שעולה לדיון.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' טענו הבכירים כי "במשך כל התקופה האחרונה היועמ"שית נתנה להבין שבמידה ויובאו עקרונות חוק גיוס יחד עם מועדי חקיקה, היא תגן בבג"ץ על החלטת הממשלה המנחה את שר הביטחון שלא לגייס את בחורי הישיבות, מה שהיה מאפשר לנו להשיג הסדר עד לחקיקת החוק בכנסת".

הבכירים הוסיפו: "מאותו יום שגדעון סער הודיע על עזיבת הממשלה, היועמשי"ת התחילה להערים את הקשיים. האם היא רוצה להפיל את הממשלה ולגרור אותנו לבחירות? זה אתה תחליט", אמרו.

כזכור, גלי בהרב מיארה מונתה לתפקיד היועמשי"ת על ידי גדעון סער בעת שכיהן כשר המשפטים בממשלת בנט-לפיד.

במהלך השיחות שהתנהלו אמש בלשכת ראש הממשלה בין ראה"מ נתניהו לראשי המפלגות החרדיות עלו כל מיני תרחישים אפשריים אך לא הצליחו להגיע לפתרונות של ממש והפגישה הסתיימה ללא שורה תחתונה.

במפלגות החרדיות מערכים כי הממשלה לא תצליח להביא נוסח החלטה שהיועמשי"ת תסכים לו, וכך יגיעו ליום ראשון בחצות שבו תפקע החלטת הממשלה שאיפשרה את אי גיוס בחורי הישיבות, כך שעם הפסילה של ההחלטה בבג"ץ לא יעברו יותר ממספר ימים עד לקבלת הנחייה שתחייב את עצירת התקציבים לעולם הישיבות. 

בתוך כך, המדינה אמורה להשיב עד הלילה בחצות לעתירות נגד החלטת הממשלה שהתקבלה ביולי שנה שעברה אשר הנחתה את שר הביטחון שלא לגייס בחורי ישיבות, אך היא נערכת לבקש הארכה נוספת מבית המשפט העליון, דבר שכאמור, החרדים חוששים שלא יתקבל.

המפלגות החרדיות חוק הגיוס גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד