י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
5 מאסרי עולם

בנו של ברגותי: "שמו את אבי בצינוק והשמיעו לו את התקווה"

בנו של ברגותי, אמר כי לאחר ה-7 באוקטובר אביו הותקף פיזית, הוא הושם בבידוד בחושך במשך 12 ימים, וההמנון הישראלי "התקווה" נשמע בתאו בווליום גבוה מאוד, מסביבות 5 בבוקר ועד חצות

בנו של ברגותי: "שמו את אבי בצינוק והשמיעו לו את התקווה"
מרואן ברגותי צילום: פלאש 90

ארה"ב וממשלות במזרח התיכון פנו לישראל והתלוננו על היחס למרואן ברגותי, אחד הדמויות הפוליטיות הפלסטיניות הבולטות שנכלאו בישראל, בעקבות האשמות של משפחתו כי הוא סובל מתעללות פיזית ופסיכולוגית מאז ה-7 באוקטובר.

ברגותי כלוא כבר יותר מ-20 שנה, והורשע בפשעים רבים ב-2004. הוא היה מנהיג האינתיפאדה השנייה. על ברגותי, כיום בן 64, נגזרו חמישה מאסרי עולם אותם הוא מרצה בכלא מגידו.

פלסטינים רואים בו יורש אפשרי של מנהיג הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. ברגותי נמצא בראש רשימת האסירים של חמאס שהוא רוצה שישראל תשחרר בתמורה לחטופים ישראלים המוחזקים בעזה, כך לפי שני גורמים במזרח התיכון שמכירים את המשא ומתן לשחרור החטופים והפסקת אש.

בראיון ל"וושינגטון פוסט", ערב, בנו של ברגותי, אמר כי לאחר ה-7 באוקטובר אביו הותקף פיזית, הושם בבידוד בחושך במשך 12 ימים, וההמנון הישראלי "התקווה" נשמע בתאו "בווליום גבוה מאוד, מסביבות 5 בבוקר ועד חצות, במשך ימים רבים".

עורך דין שנפגש השבוע עם ברגותי אמר למשפחת ברגותי כי ראה חבלות מעל עינו הימנית וכי ברגותי הראה לו חבלה בגבו וברגל ימין. עורך הדין כתב כי ברגותי אמר לו כי ב-6 במרץ "הרביצו לי דקות ארוכות בכל הגוף, בעיקר בפנים, בגב וברגליים. חומרת המכות גרמה לי להתמוטט על הקרקע, ואז הם היכו אותי עד שאיבדתי את ההכרה".

מטעם שירות בתי הסוהר נמסר לעיתון כי "הרשות שומרים על חוק, אין לנו מידע על הטענות הללו".

גורמים אמריקאים אמרו שהם מודעים להאשמות על התעללות. בהצהרה לעיתון נמסר כי ארה"ב הודיעה לישראל כי עליה "לחקור ביסודיות ובשקיפות האשמות אלה". בהודעה נאמר כי יש להחזיק עצירים פלסטינים ב"תנאים מכובדים ובהתאם לחוק הבינלאומי".

גורם דיפלומטי ישראלי, שדיבר בעילום שם, הכחיש את האשמות על ההתעללות בברגותי: "יש לנו חוקים במדינה שלנו, התנהגות כזו אינה מותרת ולא תתקבל אם אכן תוכח כנכונה".

שני בכירים ממדינות במזרח התיכון, המייצגים ממשלות שונות, אמרו כי קיבלו דיווחים על החמרה במצבם של כמה אסירים פלסטינים, בהם ברגותי, במקביל הם קיבלו דיווחים על יחס קשה של חטופים ישראלים בשבי חמאס.

"נמסר לממשלת ישראל שכל יחס רע לאסירים פלסטינים ייתן לחמאס תירוץ גדול יותר להתייחס לחטופים ישראלים גרוע יותר מכפי שהם מטופלים כבר", אמר אחד הגורמים הרשמיים. "זה מעגל קסמים".

הסנאטור כריס ואן הולן הדמוקרטי חבר בוועדת החוץ של הסנאט, אמר שארצות הברית צריכה להזהיר את ישראל באופן ספציפי לגבי היחסמלברגותי.

"ממשל ביידן צריך להבהיר מאוד לממשלת נתניהו שאם ברגותי ייפגע או ייהרג בכלא, זה ישליך גז על אש משתוללת", אמר. "ברגותי הוא כנראה המנהיג הפלסטיני הפופולרי ביותר. זה נכון בגדה המערבית ובעזה".

מרואן ברגותי ארצות הברית חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד