י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במטרה לתפוס מחבלים

דיווח: צה"ל משתמש בתכנית לזיהוי פנים ברצועת עזה

התכנית משמשת לביצוע מעקב המוני אחר פלסטינים בעזה, כך לפי גורמים צבאיים. לאחר שישראל יצאה למתקפה קרקעית בעזה, הופעלה התוכנית יותר ויותר כדי לעצור כל מי שיש לו קשרים עם חמאס או קבוצות טרור אחרות

דיווח: צה"ל משתמש בתכנית לזיהוי פנים ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

טכנולוגיה ישראלית לזיהוי פנים שלא נחשפה בעבר, נמצאת בשימוש ברצועת עזה לביצוע מעקב המוני, איסוף וקטלוג פניהם של פלסטינים ללא ידיעתם ​​או הסכמתם, כך לדברי קציני מודיעין, גורמי צבא וחיילים ישראלים ששוחחו עח הניו יורק טיימס.

הטכנולוגיה היתה בשימוש בתחילה לחיפוש ישראלים שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, כך אמרו גורמי מודיעין. לאחר שישראל יצאה למתקפה קרקעית בעזה, הופעלה התוכנית יותר ויותר כדי לעצור כל מי שיש לו קשרים עם חמאס או קבוצות טרור אחרות. לפעמים, הטכנולוגיה סימנה בטעות אזרחים כמבוקשים חמושים של חמאס, אמר קצין אחד.

בדיווח צוין כי התוכנה לזיהוי פנים, שמופעלת על מידי המודיעין הישראלי שכוללת את 8200, נשענת על טכנולוגיה של חברת קורסייט הישראלית שבתחילת המלחמה סייעה לבתי חולים בארץ לזהות נפגעים במתקפת הפתע של חמאס. לפי גורמי המודיעין הישראלים, התוכנה מסתייעת גם ב"גוגל תמונות" ומאפשרת לזהות פנים מתוך קהלים גדולים ומתוך צילומים של כלי טיס בלתי מאוישים.

תוכנית זיהוי הפנים בעזה גדלה ככל שישראל הרחיבה את המתקפה הצבאית שם. חיילים שנכנסו לעזה קיבלו מצלמות מצוידות בטכנולוגיה. חיילים גם הקימו מחסומים לאורך כבישים מרכזיים שבהם השתמשו הפלסטינים כדי להימלט מאזורי קרבות קשים, עם מצלמות שסרקו פרצופים.

מטרות השימוש בטכנולוגיה לחפש חטופים ישראלים, כמו גם מחבלי חמאס.

דובר צה"ל סירב להתייחס לפעילות בעזה, אך אמר כי הצבא "מבצע פעולות ביטחוניות ומודיעיניות הכרחיות, תוך מאמץ משמעותי לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה הבלתי מעורבת". הוא הוסיף, "כמובן, איננו יכולים להתייחס ליכולות מבצעיות ומודיעיניות בהקשר זה".

זיהוי פנים חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד