ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הסכם עם חיזבאללה?

ההסלמה בצפון מגיעה לנקודת רתיחה: 'תידרש פעולה משמעותית בלבנון'

בצבא פסימים לגבי הסכם עם חיזבאללה כאשר ע"פ הדיווח, בצבא לא נוטעים תקוות מיותרות להסדר צפוי עם ארגון הטרור | בצה"ל אומרים כי ברור שכדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם יהיה צורך בפעולה ביטחונית משמעותית נגד חיזבאללה

ההסלמה בצפון מגיעה לנקודת רתיחה: 'תידרש פעולה משמעותית בלבנון'
פעיל חזבאללה מתכונן לשיגור טיל אלמאס לעבר כלי רכב של צה”ל במוצב יקינטון צילום: ערוץ הטלגרם של ההסברה הקרבית של חיזבאללה

ההסלמה בצפון מגיעה לנקודת רתיחה: אחרי המטח הקטלני הבוקר (רביעי) לקריית שמונה בו נהרג אדם ששהה במפעל, בצה"ל תקפו בתגובה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בגבול ובעומק לבנון.

למעשה, בצבא פסימים לגבי הסכם עם חיזבאללה כאשר ע"פ הדיווח בynet, בצה"ל לא נוטעים תקוות מיותרות להסדר צפוי עם ארגון הטרור. בצה"ל אומרים כי ברור שכדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם יהיה צורך בפעולה ביטחונית משמעותית נגד חיזבאללה, והדילמות לגבי הזירה הצפונית, כמו גם לגבי סוגיית רפיח, קרובות להכרעה.

בוושינגטון פוסט אף דווח כי ישראל הבהירה שהיא עשויה לפתוח בפעולה ברפיח מיד כשהרמדאן יסתיים באמצע אפריל - אם המאמצים להגיע לעסקת חטופים לא ייצלחו. בגזרה הצפונית הדברים מעט שונים, בצבא מסבירים שמלחמה תסתיים כנראה בהסכם כלשהו ולא בפירוק חיזבאללה כמו שחמאס מפורק - אך כן באכיפה חזקה ומשמעותית יותר של הרחקת כוחות רדואן מהגבול. בנוסף מביעים בצה"ל פסימיות לגבי סיכוי להסדר קרוב בתיווך האמריקני-צרפתי.

כאמור בצה"ל נערכים כל העת לתרחיש מלחמה בצפון כאשר ב-ynet דווח כי חיל האוויר חזר לאימונים אחרי שאושרה תוכנית האימונים לשנת המלחמה הנוכחית, שכוללת הגברת מוכנות למלחמה בזירה הצפונית. עם פרוץ המלחמה, חיל האוויר הקפיא את תוכנית האימונים השנתית וכלל המשאבים והקשב הופנו למאמץ המלחמתי, אך בשבועות האחרונים הוא חזר בצורה מדורגת לאימונים וכעת אושרה כאמור התוכנית לשנת המלחמה הנוכחית.

תוכנית האימונים תתמקד בהגברת מוכנות חיל האוויר למלחמה בזירה הצפונית ובזירות נוספות, תוך כדי לחימה ממושכת באמצעות תכנון ומימוש מודלים מבצעיים, תרחישים רלוונטיים למאפייני הגזרות והאיומים השונים. במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות, ארוכות טווח, טיסה בעומק שטח האויב, קבלת החלטות בתנאי מלחמה ויתקיימו תרגילי פתע ליחידות השונות.

חיזבאללה ישראל לבנון חיל האוויר מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד