י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במקביל לתגמולים מהמדינה

נפגעי פעולות איבה יוכלו לתבוע פיצויים מהאחראים על פעולות הטרור

הכנסת הצביעה בקריאה שניה ושלישית בעד הצעת חוק המאפשרת לנפגעי פעולות איבה לתבוע פיצויים נזקיים מהאחראים על פעולת הטרור במקביל לתגמולים מהמדינה | לדרישת יו"ר ועדת העבודה והרווחה החוק יאפשר תביעה עד ל-75% מגובה הנזק

נפגעי פעולות איבה יוכלו לתבוע פיצויים מהאחראים על פעולות הטרור
זירת פיגוע צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתאפשר לנפגעי פעולות איבה לקבל פיצויים נזקיים ממבצע, מתגמל או מי שנושא באחריות לפעולת הטרור במקביל לקבלת תגמולים מהמדינה. 

עד לאישור החוק החדש, לא היה ניתן לגבות פיצוי נזיקי ממזיק במקביל לקבלת תגמולים מהמדינה. כתוצאה מכך, נפגעי פעולות איבה נאלצו להחזיר לביטוח הלאומי את מלוא הפיצויים שקיבלו כדי לתבוע פיצויי נזיקין ממי שנמצא כנושא באחריות על פעולת הטרור, דוגמת הרשות הפלסטינית. על פי הצעת החוק שאושרה במליאה, תתאפשר כאמור קבלת פיצויים מהמזיק במקביל לקבלת התגמולים מהמדינה. 

ההצעה המקורית קבעה כי ניתן יהיה לגבות מהמזיק רק 25% מגובה הנזק שנפסק, בדומה להסדרים הקיימים בתחומים אחרים. בהמשך ביקשו היוזמים להעלות את האחוזים ל-50 אחוזים. במהלך דיון בוועדת העבודה והרווחה עמד יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר על כך שאחוז הגבייה הנוספת יעלה ל-75% מגובה הנזק. הוועדה אישרה את התיקון, על אף התנגדותם של נציגי משרדי המשפטים והביטחון.

כאמור, מליאת הכנסת הצביעה בעד החוק. מדובר בחוק תקדימי שיאפשר סיוע כלכלי משמעותי ודרמטי לנפגעי פעולות איבה.

פיצויים טרור הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד