י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חמק מניסיון חיסול

צה"ל מעריך: זה בכיר החמאס שמסתתר יותר משבוע בשיפא

ראש אגף המבצעים של חמאס מסתתר ככל הנראה בבית החולים שבו פועל צה"ל באינטנסיביות למעלה משבוע ימים. צה"ל מקים בית חולים שדה שביעי במספר

צה"ל מעריך: זה בכיר החמאס שמסתתר יותר משבוע בשיפא
ראש אגף המבצעים של חמאס, ראאד סעד צילום: מתוך טלגרם של דורון קדוש

האם ראש אגף המבצעים של חמאס, ראאד סעד, הוא אחד המחבלים שמתבצרים כבר יותר משבוע בבית החולים שיפא? בצה״ל אומרים כי הסבירות לכך מוגדרת בינונית-נמוכה.

במהלך המלחמה בוצע ניסיון חיסול של ראאד סעד, אך הוא לא חוסל. המידע על האפשרות שהוא נמצא בשיפא הגיע ממחבלים שנעצרו במתחם, ודיווחו שסעד נמצא במקום. מעבר לכך אין בידי צה"ל מידע נוסף בנושא.

בצה״ל מעריכים כי יש דווקא מחבלים בכירים אחרים שמתבצרים בתוך שיפא מוגדרים ״מוקדי ידע״,  ואותם היו רוצים לתפוס בחיים ולהביא לחקירה - אך אם לא יצליחו לעשות זאת, יחסלו אותם בתקיפה.

דובר צה"לבית חולים שדה בעזהצילום: דובר צה"ל

בתוך כך, צה״ל מודיע על הקמת בית חולים שדה נוסף ברצועת עזה, שביעי במספר מתחילת המלחמה. בית החולים שדה החדש מופעל ע״י ארגון הרפואה ההומניטרי UK-med, ויש בו 66 מיטות טיפול, כוח אדם של 200 אנשי צוות רפואי וציוד מקיף. 

בצה״ל אומרים כי הקמת בתי חולים שדה ומחסות זמניים ברצועה מסייעת לקדם פעולה עתידית ברפיח, מאחר שלא ניתן לפנות אוכלוסיה של יותר ממיליון איש מרפיח - מבלי לייצר עבורם ״איים הומניטריים״ שבהם יש מחסות ובתי חולים שדה.

בית חולים שדה ראאד סעד חמאס בית החולים שיפא מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד