י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מוכנות לזירה הצפונית

מפקד פיקוד צפון: "עושים התקפות מאוד מאוד משמעותיות נגד חיזבאללה"

חיזוק המוכנות והעמקה בתוכניות ההתקפה: הסתיימה השתלמות למידה פיקודית למפקדי הגדודים בפיקוד הצפון. "תוקפים באופן עוצמתי וחזק מאוד את חיזבאללה"

מפקד פיקוד צפון: "עושים התקפות מאוד מאוד משמעותיות נגד חיזבאללה"
ההשתלמות בצפון צילום: דובר צה"ל

השתלמות למידה פיקודית של פיקוד הצפון בנושא מוכנות לזירה צפונית התקיימה השבוע במפקדת פיקוד הצפון בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ובהשתתפות מפקדי האוגדות, מפקדי החטיבות ומפקדי הגדודים בסדיר ובמילואים, הלוקחים חלק בקרבות ההגנה בגבול הצפון. 

במסגרת ההשתלמות העמיקו המפקדים בתכנים מקצועיים ובתוכניות המבצעיות והאסטרטגיות למתווה צפוני. ההשתלמות בהובלת אוגדה 36 כללה הרצאות מקצועיות ולמידה מלקחי הלחימה של האוגדה ברצועת עזה, עם התאמות ייעודיות לאתגרי הגזרה הצפונית. במהלך ההשתלמות סקר הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בפני הפורום את האתגרים האסטרטגיים, והערכות לקראת המשך המלחמה.

בנוסף, המשתתפים עברו בתחנות השונות בהן העמיקו את הידע שלהם בתחומי האש, מודיעין, הנדסה, תקשוב והסיוע המנהלתי. התחנות דימו את מגוון היכולות ועוצמת שילובם העומדות לרשות המפקדים בשדה הקרב.

מדברי מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין: ״אנחנו נמצאים במלחמה. אנחנו נמצאים במלחמה כבר עוד מעט חצי שנה, וזה לא נגמר רק בחיזבאללה. אנחנו הלילה פועלים למול ג׳מעה איסלאמיה, סיכול מוצלח פגיעה בכמות פעילים גדולה, וחיזבאללה עצמו מחליט הבוקר להגיב כנגד קרית שמונה. אנחנו עושים התקפות מאוד מאוד משמעותיות כנגד חיזבאללה, ואנחנו נמשיך ונהיה אגרסיביים כדי לפגוע ולדחוק את חיזבאללה ולפגוע בו באופן משמעותי. אנחנו נחושים לשנות את המצב הבטחוני בצפון כדי שהתושבים יוכלו לחזור לצפון בביטחון ובתחושת ביטחון. אנחנו מהצד השני תוקפים באופן עוצמתי וחזק מאוד את חיזבאללה, את הארגון של חיזבאללה ועושים גם הרבה מאוד פגיעה במרחב שבו הוא פועל. אם נבין שאנחנו נצטרך לפעול אנחנו נפעל גם הלילה, והמוכנות היא קיימת״.

מלחמת חרבות ברזל מפקד פיקוד צפון אורי גורדין חיזבאללה לבנון גבול הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד