י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"המגמה די נעצרה"

ישראל תלויה ביטחונית בארה"ב? "אנחנו לעולם לא נהיה לחלוטין עצמאיים"

מנכ"ל רפא"ל יואב תורג'מן אומר: "אנחנו בחלוקה של חצי-חצי בין יצוא לשוק המקומי" • ציין: "הייתי שמח לא לוותר על השותפות עם האמריקנים"

ישראל תלויה ביטחונית בארה"ב? "אנחנו לעולם לא נהיה לחלוטין עצמאיים"
כיפת ברזל בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל רפא"ל יואב תורג'מן שוחח הערב (רביעי) עם ענת דוידוב ברדיו 103fm ושיתף גם בדעתו לטענות על תלות ישראלית בארה"ב בכל הנוגע לתחמושת: "אני חושב שלישראל יש יכולות עצומות. בסך הכול כשמסתכלים על העולם, אותה מגמת גלובליזציה, בכל הקשור לשוק הביטחוני, די נעצרה".

לדבריו, "המדינות לאט לאט מפתחות לעצמן יכולות עצמאיות. אני חושב שישראל יכולה להקטין תלות ברחבי העולם, אנחנו לעולם לא נהיה לחלוטין עצמאיים. יש במערכת הביטחון הישראלית עוצמות אדירות והעניין הוא לא של יכולת, הוא של החלטה". 

עוד אמר לגבי השפעת המצב בישראל על ההזמנות מהם: "הנושא הזה של המצב הפוליטי הוא כמובן נושא מעניין מאוד, ההשפעה שלו על השוק הביטחוני היא איטית וארוכת טווח. אנחנו לא רואים כרגע השפעה על השוק הביטחוני. אנחנו לא מבחינים בעצירה של הזמנות". 

על היחס בין היצוא לשוק המקומי טען: "אנחנו פחות או יותר נמצאים בחלוקה של בערך חצי-חצי בין ייצוא לשוק מקומי עם נטייה הולכת וגוברת לעלייה בשוק הבין־לאומי". הוסיף: "בשנת 2023, היקף ההזדמנות שקיבלנו ממדינות העולם עלה בהיקפו על כל ההזדמנות בשנים קודמות שקיבלה רפא"ל".

רדיו 103FM יואב תורג'מן רפא"ל התעשייה הביטחונית ישראל ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חימושים משלוחי נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד