י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וכמה טראמפ, ביידן ושומר

סקרים חדשים ומפתיעים: עד כמה נתניהו אהוד בקרב האמריקנים

חלה ירידה בתמיכה בישראל ובמלחמתה בחמאס בקרב מצביעי שתי המפלגות בארצות הברית. עם זאת נתניהו אהוד יותר בקרב האמריקנים לעומת צ'אק שומר ואנתוני בלינקן

סקרים חדשים ומפתיעים: עד כמה נתניהו אהוד בקרב האמריקנים
אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שתמכו בפעולה הצבאית של ישראל בעזה בחודש נובמבר, האמריקנים מתנגדים כעת להמשך מלחמת 'חרבות ברזל' בעזה. 55% מסתייגים כיום מפעולותיה של ישראל, בעוד 36% תומכים. כך עולה מסקר חדש שערך מכון 'גאלופ' היושב בווישינגטון D.C.

מבחינת החלוקה בתוך המפלגות, חלה ירידה מ-71% ל-64% בקרב מצביעים רפובליקנים. וירידה מ-36% ל-18% בקרב מצביעים דמוקרטים, כשלמעשה 75% מהם מתנגדים לפעילות צה"ל בעזה בצורתה הנוכחית.

מיכאל גלעדי, פלאש 90מלחמת חרבות ברזלצילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

סקר נוסף שנערך על ידי מכון הסקרים האמריקני 'הרווארד האריס' שמתפרסם היום (רביעי) מגלה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פופולרי יותר בארצות הברית ממנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר שתקף לאחרונה את ראש הממשלה וגם קרא לישראליים להדיחו ולצאת לבחירות תוך כדי לחימה.

מנתוני הסקר עולה כי 32 אחוזים מתושבי ארה"ב אוהדים את ראש ממשלה בנימין נתניהו. מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, מקבל רק 31 אחוזי תמיכה. מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן מקבל 25 אחוזי תמיכה בלבד.

יונתן זינדל, פלאש 90ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאיםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעל כל אלה נמצא במקום הראשון המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ עם 50 אחוזי אהדה. המועמד העצמאי לנשיאות ארה"ב, רוברט קנדי מגיע למקום השני עם 49 אחוזי אהדה ובמקום השלישי נמצא הבעלים של הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) אילון מאסק 46 אחוזי תמיכה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן המתמודד לקדנציה נוספת מטעם המפלגה הדמוקרטית, ממוקם רביעי עם 44 אחוזי תמיכה. ברשימת האישים שהתמיכה בהם נבדקה נמצאת גם ניקי היילי שפרשה מההתמודדות על ראשות המפלגה הרפובליקנית וזוכה ל-42% אהדה. מעט אחריה נמצאת המועמדת לשעבר לנשיאות מול טראמפ, הילרי קלינטון עם 40% תמיכה ואהדה ציבורית.

דוברות הבית הלבןנשיא ארה"ב ג'ו ביידןצילום: דוברות הבית הלבן

בתחתית הרשימה נמצא אנטר ביידן, בנו של הנשיא, עם 22 אחוזי אהדה מצד תושבי ארה"ב. יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) נמצא בסוף הרשימה עם 12 אחוזים בלבד.

סקר 'הרווארד' גם בדק מה חושבים האמריקנים על מדיניותו של הנשיא ביידן כלפי המשך הלחימה בעזה. ובכן, 54 אחוזים מקרב משתתפי הסקר סבורים שהנשיא האמריקני מתנהל בצורה פוליטית בכל מה שנוגע לישראל לעומת 46 אחוזים שסבורים שלא. בנוסף, רוב מכריע בציבור האמריקני תומך בישראל ברקע המלחמה בעזה וסבור שישראל עושה את מירב המאמצים להימנע מפגיעה בחפים מפשע.

סקר גאלופ סקר הרווארד ארצות הברית ג'ו ביידן צ'אק שומר בנימין נתניהו דונלד טראמפ אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד