י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסלמה בצפון

בתקיפה ישראלית: תשעה הרוגים בלבנון בהם אנשי חיזבאללה

דיווחים ערביים כי 9 הרוגים בהם אנשי חיזבאללה בתקיפה ישראלית בדרום לבנון. סך כל ההרוגים היום בלבנון מתקיפות צה"ל 16 מחבלים

בתקיפה ישראלית: תשעה הרוגים בלבנון בהם אנשי חיזבאללה
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

כלי תקשורת בלבנון מדווחים על 9 הרוגים בתקיפות אוויריות ישראליות בדרום לבנון. מקור ביטחוני אומר לרויטרס כי תשעה בני אדם נהרגו, כולל פעילי חיזבאללה. סך הכל חוסלו היום בלבנון 16 מחבלים.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות של לבנון דיווחה שצה"ל תקף בית מגורים בכפר טיר חרפא, צפונית לערב אל-עראמשה, וכן בית קפה בעיירה נאקורה. מקור צבאי אכן אישר לרשת 'סקי ניוז' בערבית כי בתקיפות צה"ל ישנם הרוגים, מהם גם אזרחים.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל חיסלו מהאוויר חוליית מחבלים ששהו במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה, מטוסי הקרב תקפו במרחב טיר חרפא שבדרום לבנון, ותקפו חוליית מחבלים נוספת במרחב הכפר א-נקורה.

מוקדם יותר אמר מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין: "סיכול מוצלח פגיעה בכמות פעילים גדולה. אנחנו עושים התקפות מאוד מאוד משמעותיות כנגד חיזבאללה, ואנחנו נמשיך ונהיה אגרסיביים כדי לפגוע ולדחוק את חיזבאללה ולפגוע בו באופן משמעותי. אנחנו תוקפים באופן עוצמתי וחזק מאוד את חיזבאללה, ועושים גם הרבה מאוד פגיעה במרחב שבו הוא פועל".

על רקע הההסלמה הערוץ הלבנוני LBC מדווח כי המגעים שמנהל המתווך האמריקני הוכשטיין עם כלל הצדדים הנוגעים למערכה בצפון מתקדמים בכיוון הנכון לקראת פתרון דיפלומטי בעקבות לחצים בלתי פוסקים של וושינגטון.

‏לפי הדיווח של הערוץ LBC הפתרון יכלול מלבד יישומה המלא של החלטה 1701 של מועצת הביטחון, את "חיזוק יכולותיה של המדינה הלבנונית ושל צבא לבנון כשלב ראשון לקראת אישור ההסכם".

מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד