י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זינוק ברווחים

רשת הסופרים גם העלתה מחירים וגם תחלק מיליונים

רשת הסופרים 'שופרסל' רשמה גידול ברווחים, כ-6.2% מהכנסותיה ברבעון האחרון של השנה החולפת, לעומת שיעור של 2.2% בתקופה המקבילה בשנת 2022 • גם חברת הייבוא והפצת מוצרי המזון 'דיפלומט', תגזור דיבידנדים בשווי כ-40 מיליון שקלים

רשת הסופרים גם העלתה מחירים וגם תחלק מיליונים
סניף שופרסל צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

לאחר שהעלתה את מחירי מוצריה במהלך המלחמה, רשת הסופרים 'שופרסל' רשמה זינוק ברווחים בשנת 2023, בדגש על הרבעון האחרון של השנה. בעקבות כך, הבעלים החדשים של הרשת, יוסי ושלומי אמיר, לשעבר בעלי חברת 'פרש מרקט', ימשכו דיבידנד בגובה 45 מיליון שקלים, לצד חלוקת דיבדנדים בסך של כ-180 מיליון שקלים.

הגידול ברווח התפעולי של הרשת ברבעון הרביעי הסתכם בכ-244 מיליון שקלים, המהווים כ-6.2% מהכנסות. זאת, לעומת כ-70 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2022, שיעור של כ-2.2% מההכנסות.

תוצאות אלו מגיעות ברקע סיום תפקידם של יושב ראש שופרסל, יצחק אברכהן, והמנכ"ל אורי ורטמן. לפי הערכת השוק, הזינוק ברווחים נובע מנהירת הציבור הישראלי אל רשתות השיווק בתחילת המלחמה במהלך חודש אוקטובר, מעליית המחירים על ידי הרשת ומהכנסות הנדל"ן שלה. 

מלבד 'שופרסל', גם חברת 'דיפלומט', שמייבאת ומפיצה מוצרי מזון וטואליטיקה - תחלק דיבידנד בשווי כ-40 מיליון שקלים, לאחר שהעלתה מחירים בחודש יולי האחרון. החברה פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2023, בהם נחשף כי רווחיה הנקיים עמדו על כ-80 מיליון שקלים - לעומת כ-76 מיליון שקלים בלבד בשנת 2022. 

בניגוד לחברות אחרות, 'דיפלומט' לא העלתה מחירים עם פרוץ המלחמה, ולכן סבלה מירידה ברווחים ברבעון האחרון בשנה.

בדוחות שפורסמו צוין כי ייתכן שחברת 'דיפלומט' תיאלץ להעלות את מחירי המוצרים בקרוב: "למיטב ידיעת החברה, חלק מהספקים מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך שנת 2024 - ומשכך, לאור היחלשות השקל אל מול האירוע והדולר - החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא, תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".

הפעם האחרונה בה החברה העלתה מחירים, הייתה ביולי 2023. 

דיפלומט שופרסל רווחים עליית מחירים העלאת מחירים דיבידנדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד