י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האימה במנהרות

החטוף שחולץ: "התייחסו אלינו כאילו היינו כלבים, לא בני אדם"

לואיס הר, שנחטף לעזה וחולץ על ידי כוחות הביטחון, סיפר ל"דיילי מייל" הבריטי: "ניסו לבצע בנו לינץ'. הם ישנו על מזרונים מלוכלכים ודקים על הרצפה, ושרדו משאריות פיתות

החטוף שחולץ: "התייחסו אלינו כאילו היינו כלבים, לא בני אדם"
לואיס הר (מימין) ופרננדו סימון צילום: באדיבות המשפחות

לאחר 129 ימים בשבי אצל מחבלי חמאס הרוצחים בעזה, לואיס הר חולץ במבצע ישראלי יחד עם פרננדו מרמן.

בתוך הכאוס של החילוץ לראשונה מזה יותר מארבעה חודשים, הוא שמע אדם זר מדבר עברית. הוא קפא כששמע את המילים הבלתי אפשריות: "לואיס, זה צה"ל - באנו לקחת אותך הביתה".

"פתאום כל הלחץ השתחרר", אמר הר ל'דיילי מייל' כשסיפר לראשונה על החילוץ יוצא הדופן שלו.

הוא סיפר כי חמישה מחבלים ירו באקדחים שלהם באוויר בצרחות 'אללה אכבר' תוך כדי החטיפה. הם חלפו על פני גל אחר גל של מחבלים חמושים שממהרים לכיוון ישראל ובוזזים את כל מה שראו כשגופות מונחות לצד הדרך.

הר אמר: "זה היה כמו סרט. הברבריות שלהם. הם לא התחשבו בנו כלל, כאילו אנחנו חיות או כלבים. הם פשוט רמסו את כולנו בחופשיות. ברברים אמיתיים. כאילו לא היינו בני אדם. קהל של צעירים איים לשחוט אותנו. הם התכוונו לעשות בנו לינץ', ואז המכונית התחילה לנסוע במהירות גבוהה".

הם חלפו על פני אישה שצילמה את ההרס בטלפון שלה הם וידאו שהיא לכדה אותם בצילום כדי שאם יראו בישראל את הצילומים 'ידעו שאנחנו בחיים'.

לבסוף הם הגיעו לבניין קטן בעזה. "פתחו שער קטן והכניסו אותנו למנהרה עם מחבלים מלפנים, באמצע ומאחור, עם רובים. במשך שלוש שעות הם הלכו יחפים באיומי אקדח, לעיתים נאלצו לזחול על הידיים והברכיים. למחבלים היו פתקים קטנים איתם ניווטו במבוך התת-קרקעי".

"היה חשוך כל הזמן" אמר הר. "האור היחיד היה מהטלפון. לא היה אוויר. זה הרגיש כאילו לעולם לא נצא משם".

"אמרו לנו שאין לנו לאן לחזור, שקיבוץ ניר יצחק כבר לא קיים. הם כל הזמן אמרו לנו לא לדבר בקול רם כי אם המל"טים, ישמעו אותנו, הם יעבירו את המידע לנתניהו ונתניהו ישלח מטוסים להפציץ אותנו כי הוא לא רוצה שום עסקה, הוא רוצה להרוג אותנו. הם המשיכו לחזור על זה בפנינו, כל יום. בסופו של דבר זה נכנס לך לראש".

בערב ה-11 בפברואר הוא הלך לישון בשעה 23:30. לפתע, בשעה 02:00, הוא התעורר מפיצוץ אדיר שהעיף אותו ממיטתו.

"אני חשבתי שזו תקיפה ישראלית על הבניין. התגלגלתי לכיוון הדלת, לכיוון המחבלים. הם היו בחדר אחר, היו בערך ארבעה מחבלים ששמרו עלינו כל הזמן. אבל התגלגלתי לעברם ופתאום שמעתי בעברית: 'לואיס! הנה, כאן!' זה היה פרננדו שקרא לי. חזרתי על ארבע, כמו כלב. מישהו תפס לי את הרגל וצעק לי: לואיס, זה צה"ל! זה צה"ל, באנו לקחת אותך הביתה".

"היו ירי מכל הכיוונים, כמו בסרט" אמר הר. "מעולם לא ראיתי דבר כזה, אבל ידעתי שאני בידיים הכי טובות של צה"ל שסיכנו את עצמם כדי להציל אותנו".

מלחמת חרבות ברזל לואיס הר פרננדו מרמן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד