י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת ל"ג בעומר

משפחות אסון מירון לנשיא: "אסור לעם ישראל לשכוח את מה שקרה"

משפחות אסון מירון נפגשו עם הנשיא הרצוג: "מחובתנו למנוע את האסון הבא". הן הדגישו את הצורך בהפקת לקחים משמעותית מהאסון ובמניעת אסונות דומים בעתיד

משפחות אסון מירון לנשיא: "אסור לעם ישראל לשכוח את מה שקרה"
עם נשיא המדינה צילום: פורום משפחות אסון מירון

לקראת אירועי ל"ג בעומר, בהם ימלאו שלוש שנים לאסון מירון בו נהרגו 45 בני אדם, נפגשו היום פורום משפחות אסון מירון עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הנשיא.

בפגישה, שארכה כשעה וחצי, שיתפו המשפחות את הנשיא בכאבם ובתחושותיהם הקשות לקראת יום השנה השלישי לאסון. הן הדגישו את הצורך בהפקת לקחים משמעותית מהאסון ובמניעת אסונות דומים בעתיד, לצד ביקורת על הצורה בה התקבלו המסקנות בקרב הדרג המדיני.

"אסור לעם ישראל לשכוח את מה שקרה באותו ל"ג בעומר" אמרה סיגלית חברוני, אמו של יהונתן ז"ל שנספה באסון - "אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שדבר כזה לא יקרה שוב, אם האחראים לא היו סומכים על הנס, המוות של יהונתן שלי היה יכול להימנע".

שי צרפתי שאביו הרב שמחה ז"ל נספה באסון אמר כי "נעשה כל שבידינו כדי להביא לאימוץ ההמלצות ויישומן בפועל, על מנת שהאובדן הקשה שחווינו לא יתרחש שוב באף בית בישראל ויביא לשינוי עמוק ואמיתי הצופה פני עתיד".

ישראל דיסקינד שאחיו שמחה בונים ז"ל נספה באסון אמר: "המוות של אחי חייב להוות זיכרון אדום בוהק למה קורה כשזורמים עם תרבות ה"יהיה בסדר", אותה תרבות שאף הובילה אותנו לאסון השבעה באוקטובר, המסקנות הללו, מסקנות שנכתבו בדמם של 45 הרוגים, חייבים להיות מיושמים עד הסעיף הקטן ביותר ובהקדם".

באדיבות המצלםהמשפחות עם הנשיאצילום: באדיבות המצלם

שמעון ישראל אלחדד ששיכל את שני אחיו באסון אמר: "אסון מירון הוא האסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה ואנחנו כחברה חייבים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע אסונות דומים בעתיד".

הנשיא הרצוג אמר כי הוא רואה בדו''ח כלי לתיקון ושינוי עתידי בחברה הישראלית, "חובת הממשלה כעת היא לאמץ וליישם את המסקנות וההמלצות המפורטות בו. מדובר בדו״ח מקצועי, מקיף ומעמיק. כדי להימנע מאסון נוסף שכזה בעתיד חשוב שמסקנות הדו״ח ילמדו וחובה עלינו להפיק את הלקחים בדחיפות. אני מחבק בשם העם כולו את משפחות הניספים באסון הנורא, שעולמן חרב עליהן, ומתפלל לרפואתם המלאה של כלל הפצועים בגוף ובנפש".

בימים הקרובים צפויות המשפחות לקיים עוד פגישות בנושא עם חברי כנסת ואישי ציבור נוספים, בנסיון ללחוץ על הממשלה לקדם את הסדרת ההר.

אסון מירון נשיא המדינה ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד