י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יצא בנס

ספר על מסילת ישרים ספג רסיסים והגן על החייל

אברהם מושקוביץ נפצע בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס. ספר קטן על "מסילת ישרים" של הרמח"ל, ספג מהרסיסים ומנע פציעה חמורה בהרבה. "הספר נתן לי המון כוח כשהייתי ברצועה"

ספר על מסילת ישרים ספג רסיסים והגן על החייל
הספר שהציל צילום: באדיבות המצלם

אברהם מושקוביץ בן ה-20 תלמיד ישיבת ההסדר בחיספין שהתגייס לשירות כלוחם בגדוד דוכיפת (94) בחטיבת כפיר, נפצע קשה בעזה לפני שלושה חודשים. ספר שהחזיק בכיסו ספג חלק ניכר מהרסיסים שהיו עלולים לפגוע בירך שלו, ומנע פציעה חמורה בהרבה.

הספר מהדורת כיס של הספר "שיעורים על מסילת ישרים", מאת הרב אליעזר קשתיאל – פירוש לספר של הרמח"ל, רבי משה חיים לוצאטו. "קיבלתי תמונה מהרב של הגדוד. הוא הראה לי שיש רסיס גדול ועוד כמה רסיסים קטנים שפגעו בספר, אמרו לי שהרסיס שחדר לרגל הוא ממש שטחי. אני מאמין שהספר מנע כניסה עמוקה של הרסיס הגדול שהייתה יכולה לסיים את הסיפור הזה אחרת לגמרי – מבחינת אובדן דם ומבחינת פגיעה בעצב" סיפר ל-Ynet.

הוא אמר בראיון לשמואל מוניץ: "אני לא יודע אם זה סימן משמיים להיות מוסרי יותר, אני אנסה בכל מקרה. אני מאמין שכל ספר לימוד תורה היה עושה את אותה פעולה".

הוא סיפר כי הוא הוא למד בספר מהפרק 'חובת האדם בעולמו'. "כשאתה קורא את זה, אתה לומד שלא כל העולם הוא האני הפרטי, ויש משמעות גדולה יותר מחיים רגעיים. הרבה חיילים התחברו לזה".

מלחמת חרבות ברזל מסילת ישרים הרמח''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד