י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זעקו את זעקתם

שרת החוץ העוינת ביקרה בעוטף ונחשפה לזוועות

המסר המרגש והאצילי של סאלם אלאטרש, אחיו של החייל החטוף מוחמד לשרת החוץ של בלגיה בביקורה בדרום עם שר החוץ כ"ץ: "לפני שישחררו את אחי אני מבקש להפעיל לחץ כדי שישחררו קודם כל את הבנות - מה שקורה להן שם זה מזעזע"

שרת החוץ העוינת ביקרה בעוטף ונחשפה לזוועות
אופיר דור שאיבד את בנו עידן במסיבת הנובה, במפגש עם שר החוץ צילום: עודד קרני, לע"מ

שר החוץ ישראל כ"ץ ביקר עם שרת החוץ של בלגיה האדג'ה לביב, בקיבוץ ניר עוז, בשדרות ובאתר ההנצחה של מסיבת הנובה ברעים.

בליווי תושבי הקיבוץ ונציגי צה"ל, שר החוץ כ"ץ הראה לשרה לביב את המעשים האכזריים שביצעו מרצחי החמאס ב-7 באוקטובר בילדים, נשים וגברים.

בפגישה מרגשת בשדרות, בני משפחותיהם של החטופים עודד ליפשיץ, מוחמד אלאטרש, יוסף וחמזה אלזיאדנה, ושל הנרצחים ג'ודי ויינשטיין וגדי חגי, קראו לשרת החוץ הבלגית העוינת את ישראל להפעיל את כל הלחץ האפשרי כדי להחזיר את יקיריהם.

השרה הבלגית העבירה ביקורת על ישראל מספר פעמים מאז תחילת המלחמה.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "אמשיך להזמין לכל הפגישות שלי עם שרי החוץ את בני משפחות החטופים כדי שיספרו את סיפור יקיריהם ויזעקו בקול רם וברור את זעקתם. אני לא אפסיק עד שהם יתאחדו עם יקיריהם".

ריטה ליפשיץ, כלתו של החטוף עודד ליפשיץ: "עודד הוא חבר אמיתי של הפלסטינים, בכל בוקר הוא לקח ילדים, אימהות ואבות מעזה לבית החולים בירושלים לקבל טיפול רפואי טוב יותר. כשעודד יחזור הוא ימשיך להילחם למען השלום, אנחנו לוחמי שלום, אנחנו רוצים לחיות בשקט. חברה טובה שלי, תמר קדם סימן טוב, הייתה אמורה להיות ראש העיר החדשה שלנו, רק בת 35, שנרצחה ביחד עם בעלה ושלושת ילדיה בידי חמאס. בעזה יש עשרות אלפי ילדים, אימהות ואבות מתים - העולם חייב לדעת שחמאס וסינוואר אחראים לזה. אם הוא היה מחזיר את כל החטופים - לא היו עשרות אלפי הרוגים בעזה".

עלי אלזיאדנה, אח ודוד של החטופים יוסף וחמזה: "ציפינו שישחררו אותם ב-50 יום כמוסלמים. חשבנו שהם יחזרו ברמדאן הקדוש. אין לנו כוח יותר, כבר 6 חודשים אנחנו מחכים. אמא שלנו בת 85 ולא נשאר לה כבר עיניים".

איברהים וסאלם אלאטרש, אביו ואחיו של החטוף מוחמד: "למוחמד יש 13 ילדים ו-22 אחים שמחכים לו מאז אותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר. אנחנו מבקשים שכולם יחזרו, קודם כל הבנות. צריך להפעיל לחץ לשחרר את כולם, אבל קודם כל את הבנות - מה שקורה להן שם זה מזעזע".

עפרי חגי, אחיינית של הנרצחים גדי חגי וג'ודי ויינשטיין: "דודים שלי גרו בני עוז 30 שנה, הם היו זוג אוהב עם ילדים ונכדים והכל נעצר ב-7 באוקטובר".
 

מלחמת חרבות ברזל רעים בלגיה חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד