י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"עת למעשים"

גנץ מבהיר: "לא התניתי את נושא השירות בבחירות"

גנץ הכחיש שהציע למפלגות החרדיות לקבוע בחירות מוסכמות תמורת פתרון זמני לבעיית חוק הגיוס. "מעולם לא התניתי את נושא השירות בבחירות, ולא אתן את ידי להצעות שמטרתן לעקוף את בג”ץ", הבהיר

גנץ מבהיר: "לא התניתי את נושא השירות בבחירות"
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הכחיש הבוקר (חמישי) שהציע למפלגות החרדיות לקבוע בחירות מוסכמות תמורת פתרון זמני לבעיית חוק הגיוס.

גנץ אמר: "הגיעה עת למעשים. ‏בחודשים האחרונים, אנשיי ואני נפגשנו עם בכירים חרדים רבים, ואמרנו להם שלטובת עם ישראל, החברה הישראלית ולטעמי גם לטובת החברה החרדית, צריך להגיע מבעוד מועד למתווה גיוס מוסכם על בסיס מתווה השירות הישראלי שבנינו חברי גדי איזנקוט ואני".

לדבריו, "‏ניסינו להסביר שאחרי ה-7.10, גם החברה החרדית חייבת להבין שמשהו השתנה. שיש לנו הזדמנות לתיקון היסטורי, שגם יחזק אותנו כעת במלחמה. ‏לצערי, לא הצלחנו להגיע להסכמות בינינו ולגשר על הפערים - ואני עדיין מקווה, שלא מאוחר מדי. ‏ההצעה שלנו למתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה היא הפתרון הנכון, הצודק והריאלי ביותר שיביא לגיוס חרדים וערבים, שיסייע למאמץ המבצעי של צה”ל היום ולתיקון גדול בחברה הישראלית בעשור הקרוב. כל זה תוך כבוד גדול ללימוד התורה, הימנעות משנאת חינם ותוך שאנו מאפשרים לחרדים לשמור על אורחות חייהם. ההצעה הזו בתוקף גם היום".

גנץ הבהיר: "מעולם לא התניתי את נושא השירות בבחירות, ולא אתן את ידי להצעות שמטרתן לעקוף את בג”ץ, ולא לתת מענה לצורכי צה"ל והחברה הישראלית כפי שהציעה הממשלה עד כה. ‏כפי שחזרתי ואמרתי לאורך כל התקופה: ‏פתרון לגיוס – כן, פטור מגיוס - לא. ‏כך היה, וכך יהיה"?

בני גנץ חוק הגיוס המפלגות החרדיות צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד