כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השיחות תקועות

מקורות בחמאס: "ההתנגדות החלה להיערך למבצע ברפיח"

מקור בחמאס מתייחס לאפשרות שישראל תיכנס קרקעית לרפיח: "בכל הפלגים ערוכים לחלוטין להסב אבדות כבדות לצבא הישראלי. כל האינדיקציות מעידות על התעקשות ישראלית ליישם את המבצע ברפיח"

מקורות בחמאס: "ההתנגדות החלה להיערך למבצע ברפיח"
רפיח, עזה לאחר תקיפות צה"ל צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בכיר בתנועת חמאס, חשף בראיון לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי "ההתנגדות החלה להתכונן למהלך הישראלי לפלישה לרפיח", הוא הדגיש כי "מבצע ברפיח לא יהיה קל כפי שראשי הכיבוש חושבים", ומדגיש כי במקביל, "לוחמי ההתנגדות בכל הפלגים ערוכים לחלוטין להסב אבדות כבדות לצבא הכיבוש".

לדבריו, "כל הסימנים שקיבלה ההתנגדות, בין אם באמצעות מתווכים ובין אם בשטח, מעידים על התעקשות ישראלית ליישם את המבצע ברפיח".

הבכיר ששמו לא פורסם חשף "תיאום בדרג גבוה" עם מרכיבי ציר ההתנגדות, ואמר כי "ראש ממשלת הכיבוש, בנימין נתניהו, מוביל את כל האזור לפיצוץ, ואם הוא יתרחש, אף צד לא יוכל לשלוט על ההשלכות שלו". הוא חשף כי "ההתייעצויות האחרונות בין הנהגת התנועה לציר ההתנגדות, שבמהלכן הודגש שלא לאפשר את שבירת ההתנגדות בעזה בשום פנים ואופן ולא משנה המחיר".

עוד אמר: "ההדלפות הישראליות על אי השגת הסכם הפסקת אש וחילופי שבויים, המתקיים בבירת קטאר, באות לחמם את הזירות השונות במהלך חודש הרמדאן".

הגורם טען כי "הנהגת התנועה הביעה נכונות להגדיל את מספר החיילות שישוחררו שניתן יהיה לכלול בהסכם, ל-10 במקום 5, למרות העובדה כי בחמאס התעקשו בעבר לא לשחרר חיילות בשלב ראשוני של כל הסכם".

הוא ציין כי "חמאס קשר את העלייה במספר החיילות שישוחררו בשלב הראשון של ההסכם, לשחרור 30 אסירים המרצים מאסר עולם בכלא בישראל, על כל חיילת, זאת לאחר שהתנועה ויתרה על שחרור 50 אסירים על כל חיילת".

הוא ציין עוד כי חמאס ויתר על הדרישה לקבוע שמות של אסירי מאסר עולם, כי מבחינת חמאס כל אלה חייבים להשתחרר בכל מקרה.

 

 

 

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד