י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"באופן מיידי"

הצרכנים ירוויחו? השימוש בתשתית בזק עבור סיבים אופטיים יוזל

ההפחתה נעשתה בשיתוף חברת בזק ובהסכמתה | היא תיכנס לתוקף מ-1 באפריל 2024, כשמדובר במדרגה ראשונה של הפחתה שתוקפה עד 30 ביוני 2025, אז יעודכנו התעריפים

הצרכנים ירוויחו? השימוש בתשתית בזק עבור סיבים אופטיים יוזל
סיבים אופטים צילום: FREEPIK

משרד התקשורת פרסם היום (חמישי) להערות הציבור שימוע, במסגרתו מוצע להוזיל באופן מיידי את דמי השימוש של חברות התקשורת בתשתיות הפאסיביות של חברת בזק מ-446 ₪ לקילומטר לחודש לכדי 250 ₪ לקילומטר לחודש בלבד, הפחתה של כ-44%. זוהי הפחתה ראשונה בסדרה, ומחיר זה יהיה בתוקף עד יוני 2025, שאז יכנסו לתוקף מחירים מעודכנים. 

בזק היא החברה היחידה המחזיקה בתשתית תקשורת פיזית (תעלות, קנים, גובים, עמודים וכו') בכל רחבי מדינת ישראל. תנאי הגישה לתשתיות הפיזיות של חברת בזק משפיעים באופן ישיר על היכולת ועל התמריץ של חברות תקשורת אחרות להניח תשתיות עצמאיות ולהתחרות בבזק במתן שירותי אינטרנט לציבור.

בתקופה הנוכחית נפרשת מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה ברשתות מתקדמות, ולכן במיוחד בתקופה זו חשוב להפחית באופן משמעותי ומהיר ככל הניתן את תעריפי השימוש בתשתיות הפאסיביות של בזק. הפחתה כזו צפויה להגדיל את התמריץ של חברות תקשורת להרחיב את פרישת תשתיות הסיבים שלהן, ולקדם את התחרות, באופן שישפיע על איכות התשתיות בישראל ועל רווחת הצרכן באיכות ובמחיר שנים רבות קדימה.

במקביל, בוחן בימים אלו מנהל כלכלה את תעריפי שירותי הפיקוח והליווי בעבודות תשתית שגובה בזק, במטרה להביא להפחתה משמעותית גם בתעריפים אלו.

מנהל כלכלה ימשיך לבחון בשנה הנוכחית את דמי השימוש בתשתיות הפאסיביות וכן יבחן את החובה לספק שירותי BSA ואת התעריפים שיחולו באספקת שירותי ה-BSA, במטרה לפרסם החלטה גם בנושא זה.

סיבים אופטיים משרד התקשורת הוזלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד