י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לשימוש הציבור

אתר הר הכסף והר הביטוח בשדרוג משמעותי: אלו האפשרויות החדשות

רשות שוק ההון מודיעה על שדרוג והרחבה של אפשרות הגישה לאתרים החינמיים לשימוש הציבור למעקב אחר מוצרי חיסכון וביטוח | הפרטים המלאים בכתבה

אתר הר הכסף והר הביטוח בשדרוג משמעותי: אלו האפשרויות החדשות
מחשב צילום: שאטרסטוק

רשות שוק ההון מודיעה על שדרוג והרחבה של אפשרות הגישה לאתרים החינמיים לשימוש הציבור למעקב אחר מוצרי חיסכון וביטוח. השדרוג, שבוצע בשיתוף עם האפוטרופוס הכללי ועם אגף מערכות מידע של משרד המשפטים, כולל מתן יכולת לאפוטרופוס לברר מידע לגבי מכשירי ביטוח וחיסכון של האדם עבורו הוא מונה לאפוטרופוס, כדי לאפשר לאפוטרופוס לנהל את רכושו של אותו אדם באופן מיטבי או לעשות שימוש מושכל במוצרי הביטוח של אותו אדם, והכל על מנת להבטיח את רווחתו ואיכות חייו. במהלך הליך הזיהוי מתבצעת בדיקה האם מי שנכנס לאתר אכן מונה לאפוטרופוס עבור אותו אדם. התהליך מבוצע באמצעות ממשק מקוון לאפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים המוודא שאכן קיים קשר כזה. השדרוג שבוצע הוא חלק ממדיניות הרשות לקידום מסגרת של הנגשת מידע, לצורך שכלול השוק ושיפור השירות לאזרח.

הצורך במתן כלים לאפוטרופוס לברר מידע לגבי כספי חיסכון ומוצרי ביטוח התגבר משמעותית בעקבות המלחמה.

באתר הר הכסף המאפשר איתור חסכונות פנסיוניים ופוליסות לביטוח חיים וכן חשבונות בנק לא פעילים, קיימת כבר כיום יכולת של אזרח לברר מידע לגבי כספים שלו או של קרוב שנפטר. החידוש בגרסה החדשה של הר הכסף יאפשר לאפוטרופוס לבצע בירורים גם עבור האדם שהוא מונה כאפוטרופוס שלו.

אתר הר הביטוח המאפשר צפייה בפוליסות ביטוח, כולל בדיקת עבר ביטוחי, נוספה אפשרות לבדיקת מוצרי הביטוח ע"י אפוטרופוס שמונה למבוטח. 

בדומה להרחבות אלו עבור אפוטרופוסים, נוספה אפשרות גם לסוכני ביטוח וגורמים מטעם חברות ביטוח, הפועלים בשליחותם של אפוטרופוסים, לבצע תחקורים דומים עבור מבוטחים רלוונטיים לטובת התאמת צרכים ומימוש זכויות (סוכני ביטוח ומשווקים מחויבים לבדוק באתר הר הביטוח מה הביטוחים הקיימים כדי למנוע מצב של כפל ביטוחי).

הר הביטוח הר הכסף אפוטרופוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד