י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ללא הגבלה

בית הדין בהאג הורה לישראל לפעול להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה

בית הדין הבינלאומי לצדק הוציא צו העניין המלחמה בעזה, לפיו ישראל צריכה לנקוט צעדים להכנסת אוכל לרצועת עזה ללא הגבלה

בית הדין בהאג הורה לישראל לפעול להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה
סיוע הומניטרי של צה"ל מחוץ לשיפא צילום: דובר צה"ל

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הוציא צו נוסף נגד ישראל ובו קבע כי על המדינה לעשות מאמץ ולנקוט צעדים כדי לוודא שיוכנס אוכל לעזה ללא הגבלה.

עוד קבע בית הדין כי על צה"ל "להימנע מפעולות שעלולות לעכב את משלוחי הסיוע". הצו מחייב את ישראל לאפשר הכנסה דחופה של סיוע הומניטרי נוסף, הכולל מים, חשמל, דלק, מחסה, ביגוד, היגיינה ותברואה וציוד רפואי, באמצעות הגדלת הקיבולת ומספר נקודת המעבר הקרקעיות לרצועת עזה.

על פי הדיווח ב'ווינט', בית הדין ציין בצו כי בחודשיים האחרונים, מאז הוצאו צווי הביניים הקודמים, "תנאי החיים הקטסטרופליים של הפלסטינים ברצועת עזה הידרדרו עוד יותר, במיוחד לנוכח התקופה הממושכת ומחסור נרחב במזון ומצרכים בסיסיים, הפלסטינים אינם עומדים עוד בפני רק סכנת רעב, אלא הרעב הזה כבר מתחיל". לטענת בית המשפט, הצווים שהוציא בית הדין ב-26 בינואר לא התייחסו במלואם להשלכות הנובעות מהשינויים במצב ובכך מצדיקים את השינוי של הצווים. 

בישראל העריכו כבר לפני כמה ימים כי תהיה החלטה לא פשוטה, לכל הפחות מבחינת הטון והטענות נגד ישראל. 

נזכיר כי בתחילת מרץ פנתה דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג וביקשה להורות על צווים חדשים נגד ישראל, זאת בשל "הרעב הנרחב ברצועה שנגרם בעקבות הפרות בוטות ומתמשכות של אמנת רצח העם על ידי מדינת ישראל".

משרד החוץ הישראלי הגיב להחלטה וציין כי דרום אפריקה ממשיכה לעבוד כזרוע המשפטית של החמאס בניסיון למנוע את זכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה, ולפעול לשחרור החטופים.

מלחמת חרבות ברזל בית הדין בהאג חמאס סיוע הומניטרי עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד