י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"כשלון חרוץ"

מרתון ראיונות של כתבי 'בחדרי חרדים' בתקשורת הכללית: "פירוק הממשלה - מתנה לשמאל"

כתבי 'בחדרי חרדים' התראיינו היום בשלל ערוצי התקשורת בנוגע לדרמת חוק הגיוס שמאיימת על עולם התורה. פרבר: "לא יהיה חוק גיוס שמקובל לא על החרדים ולא על החילונים". פריינד: "פירוק הממשלה - מתנה לשמאל ולא תביא פתרון". גלאי: "הציבור החרדי בא בתלונות לנציגיו"

מרתון ראיונות של כתבי 'בחדרי חרדים' בתקשורת הכללית: "פירוק הממשלה - מתנה לשמאל"
לומדי תורה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ברקע הדרמה הפוליטית ההיסטורית של הפסקת מעמד תורתו אומנותו ועצירת תקציבים למוסדות חרדים שתלמידיהם מחויבי גיוס, התקשורת הישראלית התעניינה בהלך הרוח במגזר החרדי וכתבי בחדרי התראיינו והסבירו.

יענקי פרבר כתב החוץ של בחדרי חרדים התראיין היום בערוץ הכנסת והתייחס לנושאים הבוערים: "לא יהיה חוק גיוס שמקובל לא על החרדים ולא על החילונים". פרבר הסביר מדוע הרבנים לעולם לא יאשרו גיוס בחברה החרדית.

אברהם פריינד הכתב הפוליטי סיכם את הדרמה בערוץ 14: אופציות התגובה של המפלגות החרדיות אחרי תשובת המדינה. פרישה מיידית ופירוק הממשלה - מתנה לשמאל ולא תביא פתרון. פרישה מהממשלה ולא מהקואליציה - תגובה מחאתית אך מצד שני איבוד של עמדות כוח והשפעה.

המתנה לעצירת התציבים בפועל ותגובה בהתאם - תקנה זמן של כמה חודשים, אולי גם בדרך תיפתח מלחמה בצפון שתדחה את הבחירות.

יחיאל גלאי אמר בערוץ 13: "בסופה של יממה דרמטית, הציבור החרדי בא בתלונות לנציגיו. תפקידם המרכזי הוא לדאוג לתקציבים לעולם התורה ולחוק גיוס ובזה הם נחלו כשלון חרוץ".

גיוס בחורי ישיבה גיוס חרדים חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד