י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האשמה חריפה

הממשלה רוצה פיגועים? "בן גביר וסמוטריץ' רוצים, אמרו את זה אין ספור פעמים"

אלוף במיל' יאיר גולן, המתמודד לראשות מפלגת 'העבודה' בהתבטאות קשה וחריפה: "אנחנו נראה עוד ועוד פיגועים. האמת היא שהממשלה הזאת רוצה את זה". המראיין תהה אם הממשלה באמת רוצה פיגועים: "בן גביר וסמוטריץ' מה שהם רוצים, והם אמרו את זה אין ספור פעמים"

הממשלה רוצה פיגועים? "בן גביר וסמוטריץ' רוצים, אמרו את זה אין ספור פעמים"
בן גביר וסמוטריץ' צילום: צילום פלאש 90

אלוף (מיל') יאיר גולן, לשעבר בגן הרמטכ"ל, שוחח עם יוסי מזרחי ב-104.5fm על הפיגוע בבקעת הירדן הבוקר (ה') אמר: "ככל שממשלת ישראל תתמיד באפס מעש בזירה הפלסטינית באמונה המטופשת שהכל ייפתר בכוח כוח ועוד כוח". הוסיף: " ללא שום אופק מדיני, ללא שום איזשהו צעד שמבטא יוזמה ישראלית בסופו של דבר הלחצים בשטח קיימים ואנחנו נראה עוד ועוד פיגועים. האמת היא שהממשלה הזאת רוצה את זה".

הממשלה רוצה פיגועים?

יאיר גולן השיב: "בן גביר וסמוטריץ' רוצים, והם אמרו את זה אין ספור פעמים, זה מלחמת גוג ומגוג, זה מה שהם רוצים, זה מה שהם מכינים לנו. הרי זה לא מקרי שבתחילת המלחמה האדון השר הלאומי לביטחון פנים ניסה להצית את השטח כמה שיותר. זה לא מקרי שחבריו יוצאים בהצהרות מתלהמות חדשות לבקרים. כל זה נועד לחמם את האווירה ולהגיע למצב שלתפיסתם הוא המצב הנשאף מלחמת גוג ומגוג על חשבון דם ילדינו, נכדינו".

האלוף במיל' התייחס לפטור הגיוס לחרדים: "זה טירוף כל כך מופרע ומופרך שזה לא יאומן, איזו אומה במלחמה עוסקת בפטור מגיוס?"

המשיך, "בישראל היום זה מה שקורה, ואני חושב שזה מבטא כמה הממשלה הזאת לא לגיטימית לא כשירה, ולא יכולה להמשיך ולנהל את ענייניה של מדינת ישראל, זה עוד כשל אחד מתוך הרבה מאוד כשלים שהממשלה הזאת, הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל ממשיכה להשית עלינו, על אזרחי מדינת ישראל הטובים, המשרתים והמסורים".

נועם מושקוביץ, דוברות הכנסתיאיר גולן בכנסתצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עוד אמר: "לצערי הרב, אני לא סומך בהקשר הזה שמערכת המשפט תחלץ אותנו מעונשו של נתניהו וממשלתו, זה כנראה אל יקרה. אני די משוכנע של נראה בשורות גדולות מהמערכת הפוליטית. בראש ובראשונה כיוון שבני גנץ, משום מה נשאר בתוך הממשלה הזאת, אני לא יודע מה הוא עושה שם. לא יודע איזה תכלית זה משרת, פשוט חוסר אחריות לאומית. וזה שותפות שלו לכל הכשלים שלו הנוראים האלה של המממשלה הזאת והוא צריך להבין את זה. הציבור יבוא איתו בחשבון".

כשנשאל על עתיד המפלגות החרדיות בנסת השיב: "אני בתחושה שבמשא ומתן ומתוך ידיעה שאין להם חלופה יותר טובה מאשר הממשלה המושחתת הזאת, בסוף הם ימצאו את הנתיב החוצה. פה נתניהו יגלה יצירתיות ויוזמה וימשיך את תמרוניו הפוליטיים ובסופו של דבר יימצא פתרון".

"ולכן, אני חושב שחד משמעית צריך לצאת לרחובות, צריך להסביר לממשלה הזאת שאנחנו, העם, תופס אותה כלא לגיטימית, והיא צריכה ללכת הביתה מה שיותר מהר. זה לא מחאה של מוצאי שבת, זה מחאה של כל יום כל היום עד שבסופו של דבר הממשלה הזאת תבין שהיא לא יכולה יותר למשול".

גולן שיתף בנקודת מבטו על המלחמה, "אנחנו פה באיזשהו מאבק במלחמת התשה שכידוע, מדינת ישראל וצהל לא יוצאים מי יודע מה ממלחמת התשה. מלחמת התשה היא מלחמה שאין בה הכרעה, מי שמצפה שדרך מלחמת ההתשה הזאת אנחנו נשנה את כללי המשחק הוא עתיד להתאכזב. הבעיה היא לא צבאית, היא קודם כל מדינית. העובדה שאנחנו נמצאים אוטוטו חצי שנה בתוך מלחמה זו בושה וכלימה, חידלון מדיני וביטחוני שכל כולו באחריות בנימין נתניהו וכל שריו חסרי הכשירות".

עוד מתח ביקורת על ניהול ומשך הלחימה: "היה אפשר בדרך הרבה יותר פשוטה ולפני חודשים ארוכים לחתור לעסקת שחרור חטופים, שזה בעיניי אינטרס עליון של מדינת ישראל והחברה הישראלית כי בלי זה אנחנו מפרקים את בסיס הקיום המשותף שלנו, לא פחות מכך. זה סמל שאסור להפר בו את האמון בין האזרחים לבין הממשלה. לאחר מכן ברור שהסכם החזרת החטופים היה מוביל להפסקת הלחימה בדרום והפסקת הלחימה בצפון והייתה נפסקת הבושה הזאת שחצי שנה אזרחי הצפון לא יכולים לגור בבתיהם. לא היה כביזיון הזה בתולדות מדינת ישראל".

סיכם: "ולכן אני חושב שצריך קודם כל לרגיעה ביטחונית, ללכת לבחירות, להחליף את הממשלה , ואחרי זה להתחיל לטפל בבעיות היסוד של מדינת ישראל, אלה החיצוניות וגם הפנימיות".

יאיר גולן איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ' פיגועים חודש הרמדאן רדיו צפון רדיו 104.5

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד