י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משבר ביחסים

מתיחות חריפה: ישראל לא קיבלה נשק שביקשה מארה"ב

הרמטכ"ל האמריקני אמר שישראל לא קיבלה את כל הנשק שהיא ביקשה. "אנחנו לא מוכנים כרגע לספק". מנגד דובר הפנטגון אמר: "לא נפסיק את הסיוע הצבאי לישראל". גלנט הציג לאמריקנים תוכנית מפורטת לפינוי אוכלוסיית רפיח

מתיחות חריפה: ישראל לא קיבלה נשק שביקשה מארה"ב
פטריק ריידר דובר הפנטגון צילום: כאן חדשות

הרמטכ"ל האמריקני צ'ארלס בראון אמר בראיון לרויטרס שישראל לא קיבלה את כל הנשק שביקשה, בגלל שממשל ביידן לא מוכן לספק לפחות חלק ממנו לישראל.

"למרות שאנו תומכים בהם בכל הקשור להשגת יכולות שונות, הם לא קיבלו את כל מה שביקשו. חלק מזה נובע מכך שהם ביקשו דברים שאין לנו את היכולת לספק כרגע או שאנחנו לא מוכנים כרגע לספק".

"אנחנו תומכים ביכולות שלהם, אבל הם לא קיבלו את כל מה שביקשו", אמר בראון.

על רקע המתיחות, דובר הפנטגון התראיין לעמיחי שטיין בכאן חדשות על סוגיית החימושים ואמר כי "כרגע, אין שינוי במדיניות". על הנמל הימי שנבנה בעזה: "לא פוסל שישראלים יאבטחו אותו".

עוד אמר: "לא נפסיק את הסיוע הצבאי לישראל. אנו מחויבים לשמירה על יתרונה הצבאי באזור".

הדיווחים הללו מגיעים לאחר פגישותיו של שר הביטחון יואב גלנט השבוע בארצות הברית עם בכירים אמריקאים, איתי בלומנטל דיווח בכאן חדשות, כי ישראל הציגה לאמריקנים תוכנית מפורטת לפינוי אוכלוסיה לפני תמרון קרקעי ברפיח, גם מבלי לאפשר חזרה של תושבי עזה לצפון הרצועה. זאת ברקע הספקות של ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן ביכולתה של ישראל לפנות את 1.5 מיליון התושבים הפלסטינים השוהים בעיר הדרומית.

כחלק מהתוכנית המבצעית של צה"ל לתמרון ברפיח, ישנו חלק שלם שעוסק בפינוי האוכלוסייה שחובר על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. התוכנית כוללת פינוי של המוני עזתים למרחב ההומניטרי בשכונת אל- מואסי בח'אן יונס וגם באזורים שונים במרכז הרצועה  - ללא צפון הרצועה.

ארצות הברית רפיח מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד