י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המאבק בזירה המדינית

‏ישראל: אין מגבלות על כמות הסיוע ההומניטרי

משרד החוץ מסר כי דרום אפריקה כשלה שוב בניסיונותיה הציניים לנצל את בית הדין הבינ"ל לצדק, להגביל את זכותה הבסיסית של ישראל ואת חובתה להגן על אזרחיה מפני התקפות החמאס המתמשכות ולשחרר את החטופים המוחזקים בשבי אכזרי בעזה

‏ישראל: אין מגבלות על כמות הסיוע ההומניטרי
סיוע הומניטרי בבית החולים שיפא צילום: דובר צה"ל

ישראל שבה והבהירה כי היא פועלת בהתאם לחוק הבינ״ל, כולל בכל הנוגע למחויבותה לאפשר ולהקל על העברת סיוע הומניטרי חיוני המיועד לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. 
‏ישראל הודיעה כי היא לא מטילה מגבלות על כמות הסיוע ההומניטרי החיוני שנכנס לרצועת עזה, בפרט על מזון, מים, ציוד מחסה ותרופות. משרד החוץ מסר לתקשורת הזרה כי ‏ישראל לא מעוניינת בפגיעה באוכלוסייה האזרחית.

עוד נמסר ממשרד החוץ, כי ‏ישראל תמשיך לקדם יוזמות חדשות, ולהרחיב את היוזמות הקיימות, על מנת לאפשר ולהקל את זרימת הסיוע לרצועת עזה באופן רציף ונרחב, ביבשה, באוויר ובים, יחד עם גופי או"ם ושותפים נוספים בקהילה הבינלאומית. 
‏המאמצים המתמשכים להגדלת היקף ודרכי גישה לסיוע מתקיימים למרות האתגרים המבצעיים בשטח והניסיונות המתועבים של חמאס לאגור, לגנוב ולהשתלט על סיוע.

משרד החוץ ציין כי דרום אפריקה כשלה שוב בניסיונותיה הציניים לנצל את בית הדין הבינ"ל לצדק להגביל את זכותה הבסיסית של ישראל ואת חובתה להגן על אזרחיה מפני התקפות החמאס המתמשכות ולשחרר את החטופים המוחזקים בשבי אכזרי בעזה.

‏"ארגון הטרור חמאס אשם במצב ברצועת עזה ואחראי למלחמה. חמאס הוא זה שפתח במתקפת טרור חסרת תקדים על מדינת ישראל ואזרחיה תוך ביצוע מעשי זוועה, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, כולל, הטלת מומים ועינויים.  חמאס מחזיק בשבי בתנאים בלתי ניתנים לתיאור נשים, גברים וילדים שנחטפו מישראל, כבר לפני 172 ימים". 

עוד נמסר: "‏ישראל משקיעה מאמצים עילאיים על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית במסגרת הלחימה בחמאס, בנסיבות המורכבות שחמאס יצר. ‏מחבלי חמאס ממשיכים גם היום לתקוף את אזרחי ישראל ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית בעזה כמגנים אנושים. חמאס מפגין זלזול מוחלט כלפי המשפט הבינלאומי וחייהם של אזרחים, ישראלים ופלסטינים כאחד, ופוגע במכוון במאמצים ההומניטריים שמטרתם לסייע לאוכלוסיית עזה".

‏ישראל הבהירה כי היא מחויבת לקיים את חובותיה לפי החוק הבינ״ל כולל בכל הנוגע לסיוע הומניטרי, ותמשיך לממש את זכותה וחובתה להגן על אזרחיה, במטרה להסיר את איום הטרור של חמאס ולהחזיר את כל בני הערובה לבתיהם ולמשפחותיהם, ולהבטיח עתיד ללא טרור החמאס לישראלים ולפלסטינים כאחד.

מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי משרד החוץ חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד