י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרשת האיראנית

מתחזים לקרובים של חטופים ומפיצים תכנים מסיתים, כולל נגד חרדים

מאז חודש אוקטובר האחרון, במאי מצרי המזוהה עם האחים המוסלמים שיושב בטורקיה, מפעיל במחשכים של הטלגרם והטוויטר רשת השפעה בערבית. במטרה להעמיק את הקיטוב בעם ולקעקע את התמיכה הציבורית במלחמה בעזה

מתחזים לקרובים של חטופים ומפיצים תכנים מסיתים, כולל נגד חרדים
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

מאז תחילת המלחמה בשבעה באוקטובר, פועלת רשת השפעה זרה בהובלתו של במאי מצרי המזוהה עם האחים המוסלמים שממוקם בטורקיה.

רשת שחבריה מתחזים לאזרחים ישראלים ואפילו לקרובים של חטופים, הכל במטרה לזרוע פילוג בתוך ישראל וחוסר אמון בצבא ובהנהגה. רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי, בכאן חדשות, עם ממצאים מדאיגים של ארגון פייק ריפורטר שהצליח להיכנס מאחורי הקלעים של מכונת הרעל של תומכי החמאס - הרשת איסנאד.

עז א-דין דווידר, במאי מצרי ואיש האחים המוסלמים שממקום גלותו בטורקיה מפעיל בימים אלה את אחד ממבצעי התודעה המסוכנים בעולם הערבי נגד ישראל.

הוא אמר כי "שלושת המטרות שלנו במערכה הזאת הן פירוק תמונת הניצחון של ישראל, פירוק הסביבה התומכת בממשלה ובמלחמה בקרב הישראלים, והדגשת התדמית של ההתנגדות וסיוע לה".

מאז חודש אוקטובר האחרון הוא מפעיל במחשכים של הטלגרם והטוויטר את רשת ההשפעה המכונה "איסנאד", תמיכה בערבית. רשת שמורכבת מאלפי מתנדבים דוברי ערבית, שתפקידם להפיץ בצורה מתוחכמת תכנים במרשתת הישראלית כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל, במטרה להעמיק את הקיטוב בעם ולקעקע את התמיכה הציבורית במלחמה בעזה.

צילום מסך כאן 11עז א-דין דווידר מנהיג הרשת המסוכנתצילום: צילום מסך כאן 11

אז איך זה עובד? למעשה המתנדבים ברשת איסנאד מקבלים דרך ערוצים פרטיים בטלגרם ובטוויטר הנחיות מראשי מקמפיין ההשפעה לאילו שמות ישראליים כדאי להתחזות ברשתות כחול לבן, את דפי המסרים המקטבים והמסיתים שיש להפיץ וכמובן, משפיעני רשת בישראל שכדאי לטרגט ולהפיץ בהם את התכנים.

לרשת גם קבוצת דיונים בטלגרם, שם נשלחת בכל יום רשימה הנקראת "דע את אויבך" - עם מידע רלוונטי על התרבות והפוליטיקה הישראלית. המטרה: להידמות כמה שיותר לישראלים אמיתיים.

ואם זה לא מספיק, אז לפי פייק ריפורטר, מתנדבי רשת איסנאד אף התחזו לקרובי משפחה או חברים של חטופים והפיצו את דף המסרים המפלג. משתמש בשם "רותם שקד" התחזה לחבר של החטוף אלון שימריז הי"ד והפיץ תכנים נגד הממשלה.

דף המסרים שמופץ במרשתת הישראלית בדגש על טוויטר, מחולק לארבעה נושאים מרכזיים: הראשון, פילוג החברה הישראלית. למשל תכנים נגד חרדים ונגד מתיישבים. השני: דמורליזציה צבאית, למשל תכנים הלועגים למבצע בשיפא וביקורת על הישגי המלחמה עד כה, השלישי דמורליזציה חברתית, למשל ציוצים על כך שאיבדנו את הצפון והדרום, והרביעי - העמקת חוסר האמון של הציבור בהנהגת המדינית.

טורקיה האחים המוסלמים מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד