י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא הביע חרטה

מהנוכלים הגדולים: איל הקריפטו היהודי נידון ל-25 שנות מאסר

איל הקריפטו היהודי, נידון ל-25 שנות מאסר בגין הונאת קריפטו מסיבית. השופט אומר שהמנכ"ל לשעבר שלו לא הביע חרטה והתחמק משאלות

מהנוכלים הגדולים: איל הקריפטו היהודי נידון ל-25 שנות מאסר
אילוסטרציה צילום: unsplash

יזם הקריפטו היהודי סם בנקמן-פריד נידון אתמול ל-25 שנות מאסר בגין הונאה מסיבית של מאות אלפי לקוחות בחברת FTX, בעבר אחת הפלטפורמות הפופולריות בעולם להמרת מטבעות דיגיטליים.

"אין ספק ששמו של בנקמן-פריד כרגע הוא עם די הרבה בוץ ברחבי העולם", אמר השופט לואיס קפלן בבית המשפט הפדרלי במנהטן על בנקמן בן ה-32 מקליפורניה. עסקיו קרסו בנובמבר 2022, לאחר שהונה לקוחות, משקיעים ומלווים ב-11 מיליארד דולר.

השופט אמר שבנקמן-פריד אמר עדות שקר על דוכן העדים שהייתה "לעתים קרובות מתחמקת, מסמרת שיער, מתחמקת משאלות".

השופט אמר שהוא ימליץ ללשכה הפדרלית של בתי הכלא לשלוח את בנקמן-פריד לכלא ברמת אבטחה בינונית ליד סן פרנסיסקו מכיוון שהעבר שלו לעושר, האוטיזם ממנו סובל עשויים להפוך אותו לפגיע.

עוזר התובע האמריקני ניקולס רוס המליץ ​​על עונש מאסר של 40 עד 50 שנים, ואמר שזו הדרך היחידה להבטיח ש"הנאשם לא יעשה זאת שוב".

התובעים אמרו שעשרות אלפי אנשים וחברות ברחבי העולם הפסידו מיליארדי דולרים מאז 2017 לאחר שבנקמן-פריד בזז חשבונות לקוחות בחברת FTX. הוא גם תרם תרומות פוליטיות לא חוקיות, שיחד פקידים סינים, ביצע השקעות מסוכנות, חי חיי יוקרה והחזיק אחוזה בקריביים.

בנקמן-פריד התנצל על מעשיו: "הרבה אנשים מרגישים ממש מאוכזבים. והם התאכזבו מאוד. ואני מצטער על זה. אני מצטער על מה שקרה בכל שלב".

הוריו של בנקמן-פריד, שניהם פרופסורים בבית הספר למשפטים בסטנפורד, לא דיברו כשיצאו מבית המשפט ביום חמישי, אך מאוחר יותר פרסמו הצהרה: "אנחנו שבורי לב ונמשיך להילחם עבור הבן שלנו".

בנקמן-פריד ארצות הברית הונאת קריפטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד