י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זאת תמונת הגושים

סקר חדש: סמוטריץ' לא מצליח להתאושש, הליכוד עולה

כשבועיים לאחר שפירק את "המחנה הממלכתי", מצליח יו"ר הימין הממלכתי להתייצב מעל אחוז החסימה. נתניהו רושם התאוששות בקרב מצביעי הליכוד ויו"ר הציונות הדתית נותר מתחת לאחוז החסימה. כל הנתונים

סקר חדש: סמוטריץ' לא מצליח להתאושש, הליכוד עולה
בחירות לכנסת ה-25 בעין המצלמה צילום: פלאש 90

על רקע סערת חוק הגיוס ומלחמת ההתשה בדרום ובצפון, הקיפאון במגעים לעסקת חטופים ופרישת גדעון סער מהקואליציה – המחנה הממלכתי מאבדת השבוע 2 מנדטים. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי “לזר מחקרים” בראשות ד”ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All. מהסקר עולה כי תקווה חדשה בראשות גדעון סער עוברת את אחוז החסימה לאחר פרישתה מהממשלה.

מנגד, הציונות הדתית, בראשות בצלאל סמוטריץ’, יורדת אל מתחת לאחוז החסימה. בנוסף, הליכוד ויהדות התורה מתחזקות ב־2 מנדטים.

במקביל, נחלשו הן האופוזיציה והן הקואליציה ב־2 מנדטים כל אחת, והמאזן הוא: 64 לאופוזיציה לעומת 46 לקואליציה. עם זאת, תקווה חדשה וחד”ש־תע”ל לא נכללו באף אחד מהגושים.

בתשובה לשאלה, לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? – התשובות היו: המחנה הממלכתי 33 מנדטים (35 בסקר הקודם), הליכוד 19 (17), יש עתיד 12 (12), ש”ס 10 (10), ישראל ביתנו 10 (10), עוצמה יהודית 10 (10), יהדות התורה 7 (6), חד"ש־תע"ל 5 (5), רע”ם 5 (5), מרצ 5 (5), הימין הממלכתי בראשות גדעון סער – 4 (0). המפלגה הדתית־לאומית בראשות בצלאל סמוטריץ’ (2.9%), העבודה (2.4%) ובל”ד (2%) אינן עוברות את אחוז החסימה.

מסקר “מעריב” עולה עוד כי בעוד אחוז התומכים בבני גנץ לראשות הממשלה נשאר דומה לזה של השבוע שעבר (45% לעומת 44%), בנימין נתניהו עולה השבוע ב־4% תמיכה – מ־34% ל־38%. זאת בעקבות התחזקותו בקרב מצביעי הליכוד.

בסקר, שהתקיים ב־28־27 במרץ, השתתפו 503 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.4%.

סקר מנדטים הליכוד הציונות הדתית הימין הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד