י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בביקור בקונגרס

מנהיג אופוזיציה איראני: "ארצות הברית חייבת להפיל את המשטר"

מנהיג האופוזיציה האיראנית ואהיד בהשתי בקונגרס האמריקאי: "ארצות הברית חייבת להפיל את המשטר האיראני כדי להציל את עתידה"

מנהיג אופוזיציה איראני: "ארצות הברית חייבת להפיל את המשטר"
והיד בהשתי נואם בכנס הקונגרס צילום: פורום המזרח התיכון

מנהיג האופוזיציה האירנית מלונדון, אסיר פוליטי לשעבר באיראן, ואהיד בהשתי, נאם אמש בקונגרס האמריקני. בכנס, שאורגן על ידי פורום המזרח התיכון,  בהשתי קרא להנהגה האמריקאית להתעורר ולהבין את האיום הקיומי של המשטר האיראני, ולפעול להפילו.

בהשתי הסביר כי הדבר אפשרי וכי אין צורך לפחד מהמשטר האיראני: "המשטר חלש, הוא נמר נייר. אל תבזבזו את הזמן להילחם בשלוחותיו תכו ישירות בראש התמנון. 90% מהעם האיראני נגד המשטר. ברגע שהאמריקאים ובני בריתם יפגעו במשטר האיראני, העם באיראן יקום ויסיים את העבודה".

בהשתי קרא לקבוצות השונות של האופוזיציה האיראנית להתאחד סביב המטרה המשותפת הנעלה כדי להציל את העולם החופשי. "למשטר האיראני יש אסטרטגיה ארוכת טווח כי להרוס את העולם הדמוקרטי החופשי מבפנים. הם משתמשים בדמוקרטיה כדי להרוס את הדמוקרטיה. הם מרעילים את הצעירים, רוכשים הרבה לוביסטים במוקדי השפעה. אם לא נביס אותו עכשיו, בקרוב יהיה מאוחר מדי כשיהיה להם נשק גרעיני, כי הם ישתמשו בו".

גרג רומן, מנהל פורום המזרח התיכון, מכון מחקר שמגבש ומקדם מדיניות נגד האיסלאם הקיצוני ברחבי העולם, אמר: "ואהיד בהשתי לא רק מדבר, הוא גם עושה. אנו שמחים להביא אנשים כמוהו לוושינגטון כדי להביא את המסר שלהם למקבלי החלטות, כדי להביא לשינוי המשטר האירן בהובלת העם האיראני".

בתחילת השנה ביקר ואהיד בהשתי בישראל, בהזמנה של פורום המזרח התיכון ישראל, והיה מנהיג האופוזיציה האיראנית הראשון שנאם בכנסת ישראל, שם קרא להנהגה הישראלית לא לבזבז זמן בלחימה בזרועות התמנון, אלא להכות בראש - המשטר האיראני הרצחני.

לאחר ביקורו בישראל נתלו בטהרן שלטים של תמיכה בו ובמסר שלו, לרבות שלטים שאמרו "ביבי, אנחנו מוכנים", באומרם שהעם האירני תומך בתקיפה הישראלית נגד המשטר האירני הרצחני. 

במשך יותר משנה, בהשתי ישב במחאה מול המשרד החוץ של בריטניה, כולל שביתת רעב שנמשכה 72 יום, בדרישה להכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור. הוא סיכן את חייו מספר פעמים, אושפז והותקף על ידי תומכי חמאס.

במהלך ביקורו בארה"ב בהשתי נפגש עם סנאטורים, חברי קונגרס, מכוני מחקר, שדולות, ארגוני לובי אנטי איראניים, ארגוני אופוזיציה איראנית, קובעי מדיניות ופעילים שונים.

פורום המזרח התיכון ואהיד בהשתי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד