י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"למצות האפשרויות"

ההוראה של ראש הישיבה לנציגים החרדים: "לא לפרוש לעת עתה"

פרסום ראשון: משבר הגיוס - ראש הישיבה הגרמ"ה הירש הורה לנציגי דגל התורה ששאלו אותו על התגובה הנדרשת למשבר הגיוס - כי אין לפרוש מהממשלה לעת עתה. ראש הישיבה הורה לחכי"ם למצות את כל האפשרויות כדי להתגבר על המשבר ולהגיע להסדר

ההוראה של ראש הישיבה לנציגים החרדים: "לא לפרוש לעת עתה"
נציגי דגל התורה במעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגרמ"ה הירש הורה אמש (חמישי) לנציגי דגל התורה ששאלו אותו על התגובה הנדרשת מהם למשבר הגיוס - כי אין לפרוש מהממשלה לעת עתה וכי אין לנקוט בצעדים דרסטיים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

השאלה עלתה ביממה האחרונה כשהתברר באופן סופי כי המגעים להסדרת סוגיית הגיוס נקלעו למבוי סתום, וביתר שאת לאחר החלטת בג"ץ שהורה לעצור חלק מתקציבי הישיבות כבר מיום שני הקרוב.

ראש הישיבה הורה לחכי"ם למצות את כל האפשרויות כדי להתגבר על המשבר ולהגיע להסדר. במסגרת זו ינסו בין היתר בקואליציה להביא חקיקה שתשלים את התקציב שבג"ץ הורה לעצור. עדיין לא ברור מה רמת הסיכוי שחקיקה כזאת תושלם עד סוף כנס החורף של הכנסת.

הוראה זו של ראש הישיבה מצטרפת להוראה דומה שקיבלו באגודת ישראל מהאדמו"רים לפיה כל עוד לא נשלל מעמדם החוקי של בני הישיבות - אין מן הראוי לחולל משבר של פרישה מהממשלה.

גורמים באגודת ישראל הסבירו כי עד מועד הדיון בבג"ץ בחודש מאי יידרשו לתקן ולהסדיר את המצב, ואם זה לא יצלח - סביר להניח כי לא יוכלו להישאר בממשלה.

יש לציין כי במפלגות החרדיות נוהגים במשבר הגיוס הנוכחי באופן שונה לחלוטין ממשברים דומים בעבר, זאת בעקבות העובדה שמדינת ישראל מצוייה במלחמה קשה וההבנה כי לא נכון בעת הזו לחולל משבר.

חוק הגיוס הגרמ"ה הירש דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד