י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
באירוע בחירות

ביידן: "ישראל במצב שקיומה על כף המאזניים"

נשיא ארה"ב ביידן ערך אירוע בחירות בו אמר בין היתר כי "בישראל אנשים לא נהרגו, הם נטבחו". יחד עם זאת הוסיף על רקע הביקורת האמריקנית באשר לסיוע ההומניטרי כי "חייבים להשיג יותר מזון לפלסטינים"

ביידן: "ישראל במצב שקיומה על כף המאזניים"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיים הלילה אירוע גיוס תרומות לקמפיין שלו, ובו אמר בין היתר: "אנחנו חייבים להשיג יותר מזון, תרופות ואספקה לפלסטינים, אבל אנחנו לא יכולים לשכוח שישראל נמצאת במצב שבו עצם קיומה עומד על כף המאזניים". 

ביידן הוסיף: "יש יותר מדי קורבנות חפים מפשע, ישראלים ופלסטינים. בישראל אנשים לא נהרגו, הם נטבחו. אפשר להבין שלישראל יש כעס כה עמוק וחמאס עדיין שם, אבל עלינו להפסיק את המאמץ המלחמתי שגורם למוות משמעותי של אזרחים חפים מפשע, במיוחד ילדים".

בהתייחסו ליום שאחרי המלחמה אמר ביידן: "עבדתי עם הסעודים ועם כל שאר מדינות ערב, כולל מצרים, ירדן וקטאר. הם מוכנים להכיר באופן מלא בישראל, להכיר באופן מלא בישראל פעם ראשונה. אבל חייבת להיות תוכנית ל'יום שאחרי' בעזה, וצריכה להיות רכבת לפתרון שתי מדינות". 

"זה לא חייב להתרחש היום, אבל חייבת להיות התקדמות, ואני חושב שאנחנו יכולים לעשות את זה. זאת הסיבה שאנחנו רואים יותר דרכים נפתחות לתוך עזה כדי להביא אוכל ותרופות ויש עוד הרבה שאנחנו יכולים לעשות. אני בטוח שאפשר לעשות את זה ולשמור על ביטחון ישראל, ובכך לשמר את מדינת ישראל", אמר.

ג'ו ביידן סיוע אמריקני סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד