י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בהזמנת נתניהו

כדי לבקר בישראל: נשיא ברזיל לשעבר ביקש מהרשויות את דרכונו

נשיא ברזיל לשעבר בולסונארו ביקש מהרשויות הפדרליות להחזיר את הדרכון שלו ולאשר לו נסיעה לישראל כדי שיוכל להיענות להזמנה מראש הממשלה נתניהו לביקור במאי

כדי לבקר בישראל: נשיא ברזיל לשעבר ביקש מהרשויות את דרכונו
נשיא ברזיל בולסונרו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו ביקש מהרשויות הפדרליות בברזיל להחזיר את הדרכון שלו ולאשר לו נסיעה לישראל כדי שיוכל להיענות להזמנת מראש הממשלה בנימין נתניהו במאי הקרוב, כך אמרו עורכי דינו של בולסונארו בהצהרה.

עורכי הדין הגישו את בקשתו של בולסונארו לבית המשפט העליון ביום שני, באותו יום שהניו יורק טיימס פרסם צילומי מצלמות אבטחה שחשפו כי הנשיא לשעבר בילה שני לילות בשגרירות הונגריה בבירה ברזיליה. שהותו במתחם הגיעה ימים ספורים לאחר שהמשטרה הפדרלית החרימה את דרכונו במהלך חקירה על המהומות שפרצו בברזיל ב-2022 כשהוא הפסיד בבחירות.

בולסונארו עתר לבית המשפט בבקשה להחזיר לו את הדרכון. לאחר שהרכב שופטים קבע שהוא ניצל את תפקידו הציבורי כדי לזרוע ספקות במערכת הבחירות במדינה.

בעתירתו לבית המשפט העליון לאישור נסיעה לישראל בין ה-12 ל-18 במאי, אמרו עורכי הדין של בולסונארו כי הנסיעה המוצעת לא תסכן את ההליכים המשפטיים המתמשכים העומדים בפניו, שכן הוא קבע פגישות לאחר מועד החזרתו המתוכנן.

אורבן ונתניהו, בעלי ברית מרכזיים של בולסונארו. לעומת זאת, לנתניהו יש אין יחסים עם יריבו ויורשו של בולסונארו, לואיז לולה דה סילבה.

 

 
ברזיל ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד