י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המחאות יחזרו?

דריסתו למוות של הילד: בוטלה הרשעתה של הנהגת

לדברי השופט הפקרה הינה "עבירה חמורה אשר בצידה עד שבע שנות מאסר, ומן הצדק כי פסלר לא תורשע בדין שעה שהיא אינה מודה, הלכה למעשה, ביסוד הנפשי המיוחס לה"

דריסתו למוות של הילד: בוטלה הרשעתה של הנהגת
מחאת צדק לרפאל צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חודש אחרי שהורשעה קרול פסלר, בת ה-80 מנתניה בדריסתו והפקרתו של הילד רפאל אדנה ז"ל, בן הארבע, בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה ביטל הבוקר (שישי) את הרשעתה. הדריסה הקטלנית התרחשה במאי 2023 בשדרות בן גוריון בעיר.

לפני כחודש הודתה פסלר בעובדות כתב האישום והורשעה בעבירת הפקרה אחרי פגיעה אך לפי החלטת השופט טל פרי, ההרשעה מבוטלת כיוון שעל אף שפסלר הודתה בעבירה, לא הודתה ביסוד הנפשי שלה, כלומר במודעות שלה להפקרת הילד. עוד ציין השופט פרי כי ביטול ההודאה נעשה, באופן חריג, ביוזמת בית המשפט, היות שהוא "סבור כי הדבר דרוש ומתחייב בנסיבות העניין לצורך עשיית צדק".

לשיטתו של השופט פרי הפקרה היא "עבירה חמורה אשר בצידה עד שבע שנות מאסר, ומן הצדק כי פסלר לא תורשע בדין שעה שהיא אינה מודה, הלכה למעשה, ביסוד הנפשי המיוחס לה".

חיים גולדברג, פלאש 90מחאת 'צדק לרפאל' באיילוןצילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין שגיא שגב, ב-6 במאי השנה, נהגה פסלר ברכב בשדרות בן גוריון בנתניה. באותה העת חצה את הכביש, שלא במעבר חציה, תמיר צגאי ביחד עם שני נכדיו. השלושה עלו על אי תנועה וברגע שהחלו לרדת מאי התנועה - פגעה קרול ברפאל ובידו של תמיר.

זו המשיכה בנסיעה רצופה מבלי שעצרה לעמוד על תוצאות התאונה, ומבלי שהזעיקה את כוחות ההצלה. כתוצאה מהתאונה, נפגע רפאל אדנה באורח קשה, ומותו נקבע לאחר מספר ימים בבית החולים. לסבו, שהחזיק אותו בידו, נגרם שבר בכף היד. חקירת התאונה הובילה לסערה ציבורית ומחאת ענק מצד בני העדה האתיופית תחת הסיסמה "צדק לרפאל".

על פי פרקליטות המדינה מבחינה משפטית אי אפשר להעמיד את הנהגת הפוגעת לדין בגין אחריות לתאונה.

דריסה למוות תאונה קטלנית רפאל אדנה ביטול הרשעה קרול פסלר העדה האתיופית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד