כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מעגל השנה

במקום הצגה: בבאיאן הדליקו כבר את המדורה לל"ג בעומר

טיש פורים השנה בחצר באיאן היה שונה לחלוטין, במשך שעות עברו את מעגל השנה בחסידות עד שהגיעו למעמד ההדלקה בל"ג בעומר במירון שהשנה אולי בגלל המלחמה ייתכן ולא תתאפשר

במקום הצגה: בבאיאן הדליקו כבר את המדורה לל"ג בעומר
טיש פורים בחצר באיאן צילום: באדיבות המצלם

בטיש סעודת פורים בחסידות באיאן לא קיימו 'הצגה' כמו בכל השנים, לחסידים הוצג 'מעגל השנה' של שירים ותפילות מקטעים נבחרים מכל החגים ושירים של תפילה לאור המלחמה וצפייה לגאולה לאור המצב. כשהגיעו לחג הפסח הקהל היה בהלם כשלפתע נדלקה הקלטה של האדמו"ר מבאיאן מהודעה שהרבי שלח בערב פסח של תקופת הגל הראשון של הקורונה לכלל החסידים שם הרבי חיזק את החסידים על המצב. בסוף ההקלטה הרבי שר שיר התחזקות ואז כל הקהל הצטרף.

הגראמער של החצר הרב חיים גטר ביקש להעביר מסר של תקוה ותפילה שלאור המלחמה החשש שיהיה הדלקה בנוסח הקורונה ל"ע וכדי לעורר רחמים התחילו לביים את טקס ההדלקה אחד לאחד בהתחלה פרקי תהילים הנאמרים לפני ההדלקה ו'יזכור' על הנופלים באסון מירון וכל שירי הרגש ששרים לקראת ההדלקה כשבינתיים השמש המיתולוגי של ההדלקה הרב ישראל רבינוביץ הכין פח עם נר, צמר גפן ושמן בשביל הדלקה.

באדיבות המצלםהרב רבינוביץ מכין את המדורה בפורים בבאיאןצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן עברו כל הנכדים של הרבי והדליקו את הנר כשהמוזיקה והמקהלה וכל הקהל רוקד 'לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי'. הריקודים של שירי ל"ג בעומר השכיחן לרגע שעכשיו פורים והחסידים הרגישו במירון.

קטע מרגש נוסף היה במעגל השנה כשהגיעו למוצאי תשעה באב כובד החזן העולמי מוטי בויאר לשיר את הקטע של 'יבנה המקדש' כשהוא עומד לצידו של מרן האדמו"ר מבאיאן. ואז בחמשה עשר באב יום המסוגל לזיווגים עלו ילדיו של האדמו"ר עם החופה של הרבי מרוז'ין זצ"ל והעלו את העניין של הזיווגים בשירי חופה מרגשים. עין לא נותרה יבשה. הגבאי ונאמן האדמו"ר הרב מרדכי דוד שנייד שבר צלחת גדולה וכל הקהל צעק 'מזל טוב' בתקווה שכל יום יייסגר עוד שידוך.

חסידות באיאן הרבי מבאיאן פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד