כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משלחת ישראלית תצא

ראש המוסד טען כי אפשר לקדם עסקה, נתניהו: "לא יודעים לנהל מו"מ קשוח"

משלחת ישראלית תצא לקהיר ותדון עם אנשי המודיעין המצריים על האופציות ליציאה מהמבוי הסתום בשיחות לשחרור החטופים. ראש המוסד דדי ברנע טען אמש בדיון הקבינט המורחב כי למרות התשובה של חמאס יש אפשרות להתקדם. נתניהו: "חברי הקבינט לא יודעים לנהל בקשיחות את המו"מ"

ראש המוסד טען כי אפשר לקדם עסקה, נתניהו: "לא יודעים לנהל מו"מ קשוח"
נתניהו ודדי ברנע צילום: קובי גדעון /לע"מ

משלחת ישראלית תצא מחר (ראשון) לקהיר ותדון עם אנשי המודיעין המצריים על האופציות ליציאה מהמבוי הסתום בשיחות לשחרור החטופים.

קבינט המלחמה יתכנס מחר בערב כדי לקבל עדכון וידון בנושא.

על פי דיווח ב'חדשות 12', ראש המוסד דדי ברנע טען אמש בדיון הקבינט המורחב כי למרות התשובה של חמאס יש אפשרות להתקדם - אבל המחיר הוא התגמשות בעניין חזרת תושבים לצפון הרצועה.

ברנע הסביר שצריך ואפשר לחשוב על פיתרון יצירתי, והמאמץ הזה שווה בעבור הסיכוי להוציא 40 חטופים בחיים. בעמדתו של ראש המוסד תמכו השרים בני גנץ וגדי אייזנקוט, לצדו של השר רון דרמר.

מולם, בעמדת ביניים, נמצאים שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי שטוענים כי זו לא העת להתגמש - צריך להתקדם לרפיח אבל לא להודיע על כך בפומבי, כדי לאפשר עוד מאמץ אמריקני לקדם מו"מ ולתת הזדמנות לעסקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בדיון כי חברי הקבינט לא יודעים לנהל מו"מ קשוח. על כן, נתניהו לא קיבל את עמדת ראש המוסד ברנע והורה להיערך לכניסה לרפיח - ולהודיע על כך בפומבי.

עוד עדכן נתניהו את חברי הקבינט כי בניגוד למה שפורסם - הוא מתכוון להוציא משלחת לבית הלבן כבר בראשית השבוע הבא.

בתוך כך, בכאן חדשות דווח כי ישראל הסכימה במסגרת המו״מ מול חמאס לשחרר את אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט, ונעצרו מחדש בעקבות מעורבות בפיגועים - תמורת שחרור גופיותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול. 
 
ההצעה הועברה לחמאס, אך הם לא החזירו תשובה. ההצעה צפויה לעלות שוב במסגרת המו״מ שיתחדש בקהיר מחר.

 

 
עסקת חטופים דדי ברנע בנימין נתניהו הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד