כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קרביות במיון ביה"ח

אלו בכירי חמאס שחוסלו בשיפא, הרמטכ"ל: "המבצע השיג את מטרתו" | תיעוד מהלחימה

צה"ל חושף: אלו בכירי חמאס שחוסלו בקרבות בשיפא | הרמטכ״ל בבית החולים: "המבצע הזה השיג את המטרה שלו - כמות גדולה של מחבלים עצורים ובכירים הרוגים" | תיעוד מהמשך פעילות כוחות צה״ל ושב״כ במרחב בית החולים

אלו בכירי חמאס שחוסלו בשיפא, הרמטכ"ל: "המבצע השיג את מטרתו" | תיעוד מהלחימה
לוחמ השייטת בשיפא צילום: דובר צה"ל

כוחות  צה"ל ושב"כ שממשיכים להילחם בבית החולים שיפא, עצרו וחיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים ואיתרו אמצעי לחימה רבים.

בהכוונה מודיעינית של אמ״ן ושב״כ על הימצאותם של בכירי ארגוני הטרור במבנים בבית החולים, פשטו כוחות שייטת 13, יחידת דובדבן וסיירת נח״ל על מבנה בבית החולים בו נתקלו במחבלים. במהלך היתקלות של כוחות שייטת 13, גדוד שקד ודובדבן עם מחבלים שיצאו חמושים ממתחם המיון, חוסלו מספר מחבלים ובהם בכיר חמאס ראא׳ד ת׳אבת ומחמוד חליל זקזוק. במהלך היתקלות ומרדף של סיירת נח״ל במבנה בית היולדות בימים האחרונים חוסלו המחבלים פאדי דויכ וזכריה נג׳יב.

אתמול הגיע הרמטכ״ל לבית החולים וקיים הערכת עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה א׳ ומפקדים נוספים. 

"כמעט שבועיים, מאוד מאוד מוצלח, וזו פעולה שאני אומר לכם, לתכנן אותה בתוך מלחמה, להוציא אותה בתוך מלחמה, לבצע אותה נכון בתוך מלחמה, מאוד מאוד מורכב", הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי.

״ההישגים הם הישגים מאוד גבוהים יש כאן מימוש של רעיון תחבולני שהוא מאוד מרשים, יש כאן מסר מאוד מאוד חשוב, בית חולים הוא לא מקום בטוח. אנחנו עושים הכל לא לפגוע בחולים, לא לפגוע בצוותים הרפואיים, אגב, זה שהמבצע הזה, אין בו איש צוות רפואי אחד שנפגע, אין בו חולים שנפגעו ויש הרבה מאוד מחבלים שנהרגו, הרבה מאוד מחבלים שנשבו, זה רמת לחימה מאוד מאוד גבוהה, מאוד מאוד גבוהה".

דובר צה"לחליל זקזוקצילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פאדיי דויכצילום: דובר צה"ל

"עד עכשיו הישגים מאוד גבוהים ואני אומר לכם, אף אחד לא יכול לגלגל אחורה כמות כזו גדולה של מחבלים עצורים, כמות כזו גדולה של מחבלים הרוגים, בכירים כל כך הרבה, ומיטוט של רעיון שאנחנו יכולים להיות במקום ופה לא יגעו בנו. המבצע הזה לא הסתיים, המבצע הזה השיג את המטרה שלו ברמה מאוד גבוהה ואת המבצע הזה ממשיכים לעשות ביסודיות עד שמודיעים שסיימנו".

בית החולים שיפא מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד